Dubbel verzekerd - opzegtermijn verstreken

JanssensYo
Topic Starter
Berichten: 1

Dubbel verzekerd - opzegtermijn verstreken

#1 , 22 jan 2016 13:43

Beste,

Ik heb een bijstandsverzekering en familiale verzekering lopen bij 1 bepaalde verzekeraar. Nu ik kreeg de mogelijkheid van mijn bank om mijn verzekeringen te groeperen. Hij informeerde dat beide bovenstaande verzekeringen volledig gedekt zijn door mijn huidige verzekering in de bank. Bij deze vraag ik een opzegging door 'dubbel verzekerd' en krijg nu de melding dat de verzekering bij mijn bank geen prioriteit geniet en daarom niet als dubbel kan beschouwd worden en dat ik eerst beide verzekeringen moet betalen en dan een ondertekende opzeg doorstuur.

Akkoord dat het opzegtermijn is verstreken maar zelfs de bank heeft me aangegeven dat bij dubbel gebruik, ik als verzekeraar kan beslissen welke ik van de twee stop zet. En hierbij zou er geen rekening genomen worden met 'opzegtermijn'. Plus ik geniet van een bijstandsverzekering voor auto / moto beide die ik niet meer in bezit heb.

Graag advies over de mogelijke te ondernemen stappen,

Mvg,
Janssens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 22 jan 2016 18:17

"Gebruikelijk" is dat de oudste verzekering " voorrang" heeft zoals u het noemt. U kan perfect bij uw bank een nieuwe verzekering afsluiten, maar eerst de oude opzeggen tegen haar vervaldatum, en dan de nieuwe laten ingaan.

Of u er goed aan doet om met uw verzekeringen bij die bepaalde bank te gaan is een andere kwestie. Als u over zo'n eenvoudige kwestie al zo'n uitleg krijgt, stel ik me eerlijk gezegd toch de nodige vragen...

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 23 jan 2016 23:19

U moet lopende contracten respecteren. U heeft dus geen keuze. Uw oud contract blijft lopen tot vervaldatum na opzeg. Uw bank zal de nieuwe polissen moeten opschorten en laten ingaan op die vervaldag.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”