bedrag schadevergoeding

meesje
Topic Starter

bedrag schadevergoeding

#1 , 08 jan 2016 18:34

Wegens een gebarsten radiator van de cv is zes vierkante meter van een natuurstenen vloer finaal beschadigd.
De beschadigde tegels hebben tesamen een oppervlakte van zes vierkante meter. De livingvloer is echter dertig vierkante meter.
Hoe berekenen verzekeringsmaatschappijen de vergoeding in dergelijke gevallen?
Zelfde natuurstenen vinden is quasi onmogelijk. Polis vermeld dat de nieuwwaarde is verzekerd.
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2016 19:57

als de herstelling zichtbaar zal blijven is het mogelijk dat ze de ganse vloer uitbetalen. Zal een beetje afhangen van de goedgezindheid van de expert

Sperwer87

#3 , 08 jan 2016 20:38

Normaal mag je zelf een expert kiezen. Kies een goede expert ;)

Reclame

meesje
Topic Starter

#4 , 10 jan 2016 17:10

Verzekeringsmaatschappij heeft mij laten weten dat ze enkel de kosten voor het vervangen van de beschadigde tegels zal vergoeden en daarvoor een bedrag berekend.
Maar enkel de beschadigde tegels vervangen zou afschuwelijk lelijk zijn omdat er geen natuursteen met gelijkaardig uitzicht te vinden is.

In mijn polis staat er niets specifiek hieromtrent.
Wat kan ik doen en wat zijn mijn kansen? Heeft iemand hiermee "praktijkervaring"?
Waar een weg is is een wil.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2016 23:24

Mijn ervaring - ik ben ooit met een schroevendraaier in mijn achterzak in een nieuwe beklede driezit gaan zitten ... gezien ook de stoelen en de twee andere eenzitzetels net nieuw bekleed waren heeft de verzekering alle kosten betaald.
Gat in mijn broekzak is niet vergoed.

Terug naar “Algemeen”