barsten in woning - gevolg van waterschade ?

ebry
Topic Starter
Berichten: 3

barsten in woning - gevolg van waterschade ?

#1 , 07 jan 2016 22:27

Sinds een kleine 2 jaar merk ik op verschillende plaatsen het verschijnen van barsten in de façadesteen van de woning (33 jaar oud). Daar ik eerst vreesde voor een probleem van fundering heb ik eerst de firma URETEK gecontacteerd voor een analyse. De ingenieur heeft opmetingen komen doen en vertelde me om best eerst de brandverzekering te contacteren om na te laten gaan wat er gedaan moest worden. In het verslag van URETEK werd vermeld dat dit mogelijk door ondergronds water, afvoerbuizen e.d. kan veroorzaakt worden. Eveneens stond in het verslag vermeld dat onder de oprit en garage een mogelijke ingebuisde beek loopt. Ik heb prompt mijn brandverzekering op de hoogte gebracht (9/15) en de week nadien werd een cameraonderzoek uitgevoerd op de afvoerbuizen van de woning. Ik was aanwezig tijdens dit onderzoek en heb de beelden gezien, dat zag er helemaal niet goed uit. De man die het onderzoek uitvoerde vertelde me dat de afvoerbuizen verzakt zijn en de dichting defect. De afvoerbuizen moeten allemaal vervangen worden, dit gaat niet met een soort van kous om door de afvoerbuizen te trekken. Na verdere informatie in te winnen bij de provincie betreffende de mogelijk ingebuisde beek vernam ik dat deze mogelijk ingebuisde beek werd opgeheven in 1983. Als die nog bestaat is dit dus de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de grond, ik dus. Nu vind ik die beek niet direct terug om na te gaan of daar ook geen probleem is. Immers zegt de verzekering dat mogelijk een nadere oorzaak zoals grond verschuiving of de ingebuisde beek de grond laten verzakken en daardoor de afvoerbuizen kapot zijn gegaan met als gevolg barsten in de woning. Dit wordt een heel kluwen... Van de verzekering hoor ik sinds begin november niks meer. Van een nadere firma vernam ik dat mogelijke grote werken (op 100 meter werd een 11 meter hoge dijk gebouwd met aan basis van wel 40 meter breed. zij vertellen me dat mogelijk daar ene probleem kan zijn omdat de waterhuishouding in de ondergrond daardoor gewijzigd kan zijn en daardoor dus een probleem met mijn woning ontstaat. Vraag is nu hoe moet ik hiermee verder ??? Dien ik verdere stappen te ondernemen naar de verzekering toe, andere stappen ? :?:

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding