In juli dit jaar is mijn zoon geboren.
Gaan aangeven bij de mutualiteit, en toen spraken ze ook van geboortegeschenken.
1 hiervan was dat mijn zoon tot z'n 2e verjaardag gratis een hospitalisatieverzekering zou krijgen van hun op voorwaarde dat 1 van de ouders ook een hospitalisatieverzekering had.
Paar dagen eerder had ik net de mijne bij de mutualiteit opgezegd, daar ik tegenwoordig op een werkgeverspolis zit (die betere voorwaarden biedt, en tevens goedkoper is voor mij).
Bij de aangifte had ik dit ook gezegd, mij werd gezegd dat dit geen kwaad kon, zolang ik maar verzekerd was.
Tijdje later kreeg ik volgende mail:
Hieruit kon ik nog steeds afleiden dat de verzekering gratis is, mits ikzelf ook een verzekering heb.Beste
Naar aanleiding van uw opzeg van onze hospitalisatieverzekeringen kunnen wij <naam> niet gratis aansluiten.
Tenzij u ofwel
1. Bewijs leveren van huidige, lopende verzekering
2. Aansluiten bij het <naam van verzekering bij mutualiteit>
Dus heb ik een bewijs gestuurd, en dit werd aanvaard.
Nu heb ik ondertussen toch facturen gekregen, waarna ik terug vragen ben beginnen stellen per mail.
Blijkt dat de gratis aansluiting enkel het geval is als ik bij hun m'n hospitalisatieverzekering heb (wat mij op zich logisch lijkt, maar bedrijven kunnen altijd een cadeautje geven, en dit doen ze vaak bij geboorte).
Vandaag als antwoord op 'n vraag dit gekregen:
Dit is niet wat ze me oorspronkelijk zeiden, echter dat was mondeling.Betreffende de onderstaande formulering per mail, kan ik enkel meegeven dat wij <naam> gratis kunnen aansluiten bij <verzekering>, zoals onder de algemene voorwaarden bepaald. Het bewijs van gelijkaardige verzekering was nodig om de aansluiting van de verzekering voor <naam> te kunnen verderzetten.
Echter als ik de eerste mail interpreteer, ga ik er nog steeds van uit dat ze hiermee effectief gratis bedoelen.
Interpreteer ik die mail nu zo verkeerd?