verzekering voor onbepaalde tijd opzeggen .

PETER64
Topic Starter
Berichten: 12

verzekering voor onbepaalde tijd opzeggen .

#1 , 22 nov 2015 20:27

hoi ik zit in een vechtscheiding ,mijn vrouw heeft de autosleutels af gepakt .
ik zit nu al 4 maanden zonder auto ,het kenteken het inschrivings bewijs en de verzekering staan op mijn naam .
ik kan hat huis niet meer in en de politie kan niks doen zeggen ze ook mijn advocaat niet om dat alles wat tijdens het huwelijk gekocht is volgens het wettelijk stelsel van alle 2 is .
zij kloot mij al maanden op alle manieren, inclusief kind af pakken .
nu is mijn vraag kan ik de verzekering voor bepaalde tijd op zeggen ?
normaal verloopt deze in juni ,ik weet dat je normaal 3 maanden moet op zeggen.
kan ik op het ogenblik de verzekering laten stop zetten voor bepaalde tijd zo dat de papieren moeten in geleverd worden bij de verzekering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 23 nov 2015 13:45

Meeste verzekeringen doen dit inderdaad.
Je moet dan je groen blad en je nummerplaat gaan indienen op een kantoor, waarna je premie geschrapt wordt.

Ik weet echter niet of dit een verplichting of gewoon een recht is.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 nov 2015 17:46

hoi ik zit in een vechtscheiding ,mijn vrouw heeft de autosleutels af gepakt .
ik zit nu al 4 maanden zonder auto ,het kenteken het inschrivings bewijs en de verzekering staan op mijn naam .
Nummerplaat van het voertuig vijzen, en binnenbrengen bij een DIV-antenne.

U riskeert op te draaien voor alle overtredingen die uw ex begaat met dit voertuig ...
Als uw domicilie nog niet officieel verzet is, kan zij alle PVs, inningen,minnelijke schikkingen, ... vernietigen en staat u mogelijk volgend jaar ergens voor de rechter.

Met attest schrapping, verzekering opzeggen.
Dat wordt normaal opgestuurd naar uw officieel adres ... dat staat hopelijk al ergens anders ?
Indien niet, bij de DIV aan het loket vragen of men u het attest schrapping zo kan / wil meegeven .

ik kan hat huis niet meer in
staat u er nog gedomicilieerd ?

Reclame

Sianna
Berichten: 156

#4 , 23 nov 2015 20:38

Nummerplaat van het voertuig vijzen, en binnenbrengen bij een DIV-antenne.
Correctie: Je kan je nummerplaat alleen nog maar bij het DIV in de daarvoor speciaal voorziene bus gaan steken, zij nemen de nummerplaat niet meer aan, aan het loket. Tweede optie is om de nummerplaat via de post te laten opsturen: betaal je +- 9.50 € voor in 't postkantoor en de postbeambte geeft je direct een bewijs van schrapping mee. Het bewijs van schrapping van de DIV wordt je per post toegestuurd. (Kwam bij mij een dikke week later binnen).

PETER64
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 06 dec 2015 16:13

ik heb nu vernomen dat mijn ex de papieren heeft laten veranderen en nieuwe platen op de wagen heeft gehangen .
ik ben kapot wij zijn gehuwd volgens het wettelijk stelsel ik denk dat ik de auto nu voor goed kwijt ben .
ze kloot mij langs alle kanten heb kind al van 1 augustus niet meer gezien ,ze heeft tegen haar advocaat gezegd dat ik labiel ben ,een e mail die ik onderschept heb , zou mijn zoon maar 2 dagen in de maand mogen zien.mag hem Zells niet van .school gaan halen in de brief van haar advocaat staat voor de school gelieve uw zoon niet aan uw ex mee te geven .
maar ze gaat wel met haar nieuwe vriend naar feestjes en concerten en brengt mijn zoon dan weg .ik mag hem niet zien of bellen geen sms niks .auto ook af gepakt. Uitspraak op 6 januari voor de rechtbank ;ik zie het soms niet meer zitten.
zut

PETER64
Topic Starter
Berichten: 12

#6 , 06 dec 2015 16:24

ik woon sinds 1 mei 2015 alleen de auto stond op het nieuwe adres ze heeft op 3 augustus de sleutels af gepakt en vorige week nieuwe papieren aan gevraagd .ik ben de auto auto nu kwijt denk ik en lijn kind ook .
de echtscheiding is op 24/12/2015 de wet zegt als je gehuwd bent kan je niet van elkaar stelen
wie kan mij raad geven ? mijnadvocaat zegt dat ze niett met de wagen weg kan om dat deze van de gemeenschap is .ik weet echt niet wat de gevolgen gaan zijn ,ze maakt mij kapot tot op het bot .

Terug naar “Algemeen”