Verzekering inlichten of niet?

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

Verzekering inlichten of niet?

#1 , 16 okt 2015 08:07

Ik denk dat het beter is dat ik dit hier plaats, aangezien het gaat over een voorval waar enkel de wagen van mijn vrouw is bij betrokken zonder dat er schade aan de omgeving is geweest of aan andere personen.

Hallo

Mijn vrouw heeft in een ondergrondse parking een bocht verkeerd ingeschat en heeft met een stuk van haar linker bumper de betonnen muur geraakt. Een andere auto heeft ze NIET geraakt enkel haar wagen heeft schade aan de bumper door die muur. Bumper heeft wat krassen, een beetje lak weg en een klein deukje geen scheuren. Ze heeft een full omnium. Is het nodig om de verzekering hiervoor aan te spreken of draaien we beter zelf op voor de herstellingskosten aan de wagen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#2 , 17 okt 2015 00:18

Dat hangt er van af. Veel omniumverzekeringen kennen een premieverhoging na een schadegeval. U zal moeten uitrekenen wat de herstelling enerzijds zal kosten, en hoeveel de premie zal verhogen anderzijds. De afweging van die twee geeft u het saldo.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38770

#3 , 18 okt 2015 00:43

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 55#p390655

Hier staat de rest van de uitleg. De schade aan uw wagen iw uw zaak. U hebt (mogelijk) schade berokkend aan een derde nl de VME.

U zou verwonderd zijn hoeveel schade er 'kan' aangebracht zijn aan partij A en partij B geen schade heeft.

Reclame

Terug naar “Algemeen”