problemen bij diefstal verzekering

AnB1
Topic Starter

problemen bij diefstal verzekering

#1 , 09 sep 2015 09:58

Ik ben in maart dit jaar slachtoffer geworden van een inbraak met diefstal. Bij mijn brand en familiale had ik ook een diefstal verzekering genomen. Nu is het zo, op het moment van de diefstal waren we allemaal aanwezig op de trouw van men dochter. Er is van alles gestolen maar vooral juwelen. Nu vraagt de verzekering ons om foto's van de trouwfeest aan hun over te maken. Ik zou graag willen weten of we verplicht zijn om foto's (die wij als privé beschouwen) aan de expert over te maken. Ik heb al een klacht ingediend bij de ombudsman van de verzekering zelf. Maar de klachtenmanager heeft de standpunt van de expert gevolgd. Dus dit is al zes maanden bezig en nog steeds weigeren ze de dossier af te ronden. Ik denk er stilletjes aan om naar een advocaat te stappen. Maar ik zou graag jullie mening/kennis ivm deze feiten horen. Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AnB1
Topic Starter

#2 , 09 sep 2015 10:00

Ik ben er vergeten bij te zetten. De politie is natuurlijk ook langsgekomen en alles dat gestolen is geweest in hun pv gezet. Van alle juwelen waren er certificaten/aankoop bewijzen aanwezig. Deze verklaring met de bewijzen heb ik ook al overgemaakt aan de verzekering.

Weo
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 sep 2015 13:33

Waarom vragen zij dit? Om er zeker van te zijn dat jullie op dat moment daar aanwezig waren?
Op zich mag een verzekeraar wel bepaalde bewijsstukken opvragen. In principe zouden ze met het pv van de politie wel genoeg moeten hebben, maar op zich vind ik de vraag ook weer niet zo gek. Zijn er bepaalde twijfels die zij uiten die aan de basis van de vraag om foto's liggen? Waarom gaf de ombudsman de klachtenmanager gelijk?

Daarnaast vind ik het persoonlijk wat verregaand om dit te weigeren als dit het enige is wat het afsluiten van dit dossier inhoudt. Op zich gaan deze foto's gewoon het dossier in. Daarnaast vind ik het merendeel van de trouwfoto's ook niet zo "privé". Die worden al snel met de vele aanwezigen en afwezigen gedeeld. Je kan nog steeds zeer kieskeurig zijn met welke foto's je doorgeeft. Een advocaat nemen kan het misschien wel versnellen, maar dan ben je ook weer een pak geld kwijt.

Reclame

Terug naar “Algemeen”