Pagina 1 van 1

schade aan binnendeur door huurder

Geplaatst: 13 apr 2015 12:52
door E10ne
Even chronologisch:
- begin oktober afgelopen jaar krijg ik telefoontje van huurder dat er een accidentje is gebeurt bij hen en dat binnendeur is beschadigd. Zij vragen adres schrijnwerker voor het kunnen indienen van een offerte ifv hun familiale verzekering
- blijkt dat paneel binnendeur aan één zijde is doorboord en dat deur dient vervangen te worden. Herstelling hiervoor is 620 euro.
- ongeveer een dikke week later krijg ik het bezoek van, ik veronderstel hun verzekeringsagent (ik heb er toen ook te weinig aandacht aan genomen), dat papieren verkeerdelijk waren ingevuld en dat mijn gegevens (als verhuurder) dienden te worden ingevuld ipv de gegevens van de huurder.
- deze man vertelde mij dat ik de deur mocht vervangen edm, de oude deur diende te bewaren, en dat ik mijn centen zou krijgen.
- een 8 tal weken hoorde ik niks tot ik medio december een telefoontje kreeg van het expertisebureau dat ze zouden langs komen voor expertise.
- de volgende weken die man (verzekeringsnemer) efkes proberen te bereiken met de vraag hoe het nu verder zou lopen, maar die stuurde me steeds met een kluitje in het riet...
- ondertussen een schrijven gekregen van, ik veronderstel het bureau waar die man voor werkte, dat ik hun niet meer hoefde lastig te vallen maar mij rechtstreeks moest wenden tot de verzekering
- de expertise is uiteindelijk doorgegaan begin maart, de deur was toen reeds vervangen
- 's anderendaags kreeg ik reeds een mailtje van het expertisebureau dat de versie welke de huurders hadden verteld niet zou kloppen met schade aan de deur en dit zouden doorspelen aan de verzekingsmaatschappij.
- een 2 tal weken later heb ik de verzekeringsmaatschappij gecontacteerd en wisten ze me te vertellen dat zij schijnbaar het expertiseverslag nog niet hadden ontvangen (wat mij wel verwonderde aangezien ik de dag erna al een mailtje had ontvangen). Ze beloofden dit na te zien en mij te bellen
- 2 weken later, nog steeds geen nieuws, terug bellen, zouden terug bellen.
- ondertussen heb ik wel de factuur voor de schrijnwerker betaald
- nu, een week later na dat 2de belletje nog steeds geen nieuws....

Mijn vraag nu; is dit de gewone afhandeling van een dergelijke zaak of heb ik ergens te naïef gehandeld? (maatschappij is FIDEA)
Graag enig advies wat mijn mogelijke stappen kunnen zijn.
Dank bij voorbaat

Re: schade aan binnendeur door huurder

Geplaatst: 13 apr 2015 15:29
door mava105
Stuur factuur gewoon door naar de huurder en klaar is kees. Hij heeft de schade veroorzaakt en dient te betalen, ofwel nu, ofwel af te houden bij teruggave HWB.