Vochtschade appartement door slechte buitenmuur

Filip D
Topic Starter

Vochtschade appartement door slechte buitenmuur

#1 , 08 jan 2015 14:16

Hallo

Ik zit al een tijd met een vochtprobleem op mijn appartement.
Toen ik het 2 jaar geleden heb gekocht, was er geen enkel teken van vocht te zien.
Na een half jaar ongeveer, begon het muf te ruiken in een van de slaapkamers en kwamen er allerlei donkere, natte plekken door het behangpapier.
Bij het verwijderen van het papier, bleek heel de muur vol met vochtplekken te zitten.

Syndicus is met de architecte komen kijken en blijkbaar komt dit doordat er voegen uit de buitenmuur van het gebouw zijn en daardoor de regen door de buitenmuur naar binnen kan in de spouwmuur. Die spouwmuur is opgevuld met isolatieplaten. Die zijn waarschijnlijk niet goed vastgemaakt in de tijd, waardoor deze nu schuin zijn komen te zitten en deels tegen mijn binnenmuur leunen. Met als gevolg dat, als het isolatiemateriaal nat wordt, het vocht wordt doorgegeven naar mijn binnenmuur.

Het gebouw is al meer dan 30 jaar oud, dus de aannemer kan niet meer aansprakelijk gesteld worden (denk ik).
De syndicus heeft enkele offertes laten opstellen bij enkele aannemers ivm de kosten en oplossingen om dit probleem op te lossen (behandeling van de buitenmuren).
Echter heeft het grootste deel van de eigenaars dit voorstel weggestemd op de algemene vergadering.
Dus, de syndicus is voorlopig niet van plan om hier iets aan te doen.

Nu is mijn vraag: wat kan ik doen om de schade die reeds bij mij is aangebracht, te verhalen op derden?
Kan ik iemand verantwoordelijk stellen? Of moet ik opdraaien voor alle kosten?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2015 16:09

Je kan de beslissing van de AV aanvechten voor de vrederechter.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 jan 2015 16:23

U moet de VME dagvaarden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Algemeen”