korrekte huurder maar probleem met hond

nabuko
Topic Starter

korrekte huurder maar probleem met hond

#1 , 03 jul 2014 21:29

Ik huur sinds 2 jaar een appartement en betaal korrekt ,nu zijn mijn eigenaars bij mij thuis geweest omdat ze een aangetekende brief van de syndicus gekregen hebben.Ze zullen voor de vrederechter moeten verschijnen.
Ik heb een aantal handtekeningen aan medebewoners gekregen die hebben getekend voor dat de hond hier zou kunnen blijven.
Nu ze willen mij en de hond weggooien bestaat er een wet dat mijn hond (het enige wat ik heb ) met mij kan verder blijven wonen.
Het is waar hij blaft en is een waakhond maar doet niemand kwaad en hij blaft niet snachts .
Daarom vraag ik hier raad,ik dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2014 22:30

Hier eens lezen :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ppartement" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar wel tegen gereageerd kan worden is de overlast door het blaffen van de hond.
Ik begrijp nog altijd niet waarom een waakhond moet blaffen.
Dus als de politie vaststellingen doet van overlast = ongeacht uur van de dag wanneer het 'nacht is is het op de koop toe nachtlawaai. Het tijdstip van 22 uur is nergens in een wet bepaald.
Indien er geen vaststellingen zijn zal het zeer moeilijk zijn om die reden een huurcontract te laten ontbinden.

nabuko
Topic Starter

#3 , 03 jul 2014 22:35

meneer franciscus

het schijnt dat er sommige mensen klacht neergelegd hebben bij de syndicus over het geblaf van de hond.
Nu heb ik ondertussen een paar handtekeningen van de buren zelf kunnen bemachtigen.
Maar volgens mij is dat maar een persoon die de klacht neergelegd heeft.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2014 22:42

Eén persoon is voldoende en de syndicus moet het huishoudelijk reglement en reglement van mede-eigendom laten respecteren.

Zo heeft in een VME die ik ken een van de eigenaars zijn ramen vervangen door rode raamkozijnen en andere door zwarte.
In stedenbouwkundige vergunning staat zilvergrijs en in reglement eigendom en basisakte staat dat de AV akkoord moet gaan met wijzigingen.
Dus advies was aan beide eigenaars 1- geen toelating gevraagd 2- u krijgt ze ook niet en 3- u zal ramen moeten aanpassen binnen X tijd anders rechtszaak vrederechter met dwangsom ( in het kort)

nabuko
Topic Starter

#5 , 04 jul 2014 06:25

Maar kunnen ze mij buitengooien met de hond wanneer ik zoveel handtekeningen heb en zelfs de eigenaar mij verdedigt tegen die ene mens?

Vandebos

#6 , 04 jul 2014 10:30

Hoeveel inwoners in het flatgebouw? Heeft u het akkoord van de eigenaar? Van de flats, onder, boven, links en rechts van u? Is er ruime wandelgelegenheid in de buurt? hoe groot is de flat in m² en over welk ras van hond praten we? Is er iemand de gehele dag aanwezig bij de hond? zijn er gekende feiten (pv's, klachten) van agressiviteit over het dier?

Kan men mij buitengooien? Die kans is aanwezig indien u zou weigeren het dier weg te doen als de vrederechter zo beslist. Hoe reel is die kans? dat valt niet zo onmiddellijk in te schatten. zonder een antwoord op de bovenstaande vragen.

tira00

#7 , 04 jul 2014 13:29

Denk dat er toch dat die ene buur eerst een echt bewijs van die overlast moet kunnen laten zien. P.V. van politie. Anders heeft ie geen "poot" om op te staan.
De vrederechter zal ook wel eerst bewijzen willen zien.

nabuko
Topic Starter

#8 , 04 jul 2014 13:54

Ik woon op een tamelijk grote flatgebouw en er is veel plaats voor de hond buiten te laten en ik ben altijd met de hond hij blijft nooit niet alleen en is altijd met mij in de dag op stap en snachts maakt m zeker geen lawaai het is een kleine jachthond een teckel.Er zijn nooit pvs of dergelijke geweest over het dier.Ik ben zelf vandaag naar de huurdersbond geweest en die zeiden mij dat ze mij niet buiten kunnen zetten en noch het dier.De eigenaar is oke met het huisdier.

Vandebos

#9 , 04 jul 2014 14:03

Wat zegt het huishoudelijk reglement over huisdieren?

Aangezien het hier niet gaat over een buitenmatig grote hond, het niet gaat om een ras gekend voor aggressie, de eigenaar er geen probleem mee heeft en deze niet alleen wordt gelaten voor langdurige periodes (angst, eenzaamheidsblaffen), is de kans dat de vrederechter het verwijderen van het huisdier vordert in mijn mening klein. te meer daar het blijkbaar gaat om een actie van een eenling en niet de vme zelf.

Terug naar “Algemeen”