Groene Kaart voor Canadees voertuig

artemis
Topic Starter

Groene Kaart voor Canadees voertuig

#1 , 07 nov 2013 16:54

Een Canadese kennis wil voor de tweede maal zijn motorhome naar Europa brengen om er hier enkele maanden meer rond te reizen. Uiteraard heeft hij in Europa een Groene Kaart nodig, als bewijs van dekking burgerlijke aansprakelijkheid.
De eerste keer heeft hij naar eigen zeggen bij een Nederlandse automobielclub (kan niet anders dan de ANWB zijn) de GK 'gekocht', en dit als uitbreiding op zijn bestaande Canadese polis.
Bijkomende info: Het voertuig blijft ondertussen Canadees ingeschreven, verzekerd en met Canadese platen rijden.

Waar o waar kan hij hiervoor in België terecht?
Ik heb al contact opgenomen met Touring, maar die zeggen zoiets niet te doen. VAB al helemaal niet, want die verstrekken geen Groene Kaarten..
Door zijn vroegere ervaring gaat mijn kennis er nu van uit dat hij die GK ook bij andere Europese automobielclubs kan kopen, maar hier in België blijkt dat niet te kunnen.
Waar dan wel?

Iemand een idee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2013 18:06

Groene kaart = verzekering.
Dekt zijn Canadese verzekering het gebruik in het buitenland niet?
Vraag eens na bij uw verzekering. Soort pech assistentie misschien?

artemis
Topic Starter

#3 , 08 nov 2013 11:10

Zijn Canadese verzekering dekt wel buitenland maar is geografisch beperkt, net zoals die van ons.
Ik heb navraag gedaan bij mijn makelaar dewelke verschillende verzekeraars heeft gecontacteerd en ook daar krijg ik een njet omdat Belgische verzekeraars geen voertuig kunnen verzekeren dat niet in België ingeschreven is en omdat ze ook geen tijdelijke verzekering aanbieden.

Wel vreemd dat het in NL blijkbaar wel kan.
Af en toe zie ik hier wel eens een wagen met Amerikaanse nummerplaat. Die zijn hier dan ook niet ingeschreven maar zullen vermoedelijk toch wel in het bezit zijn van een Groene Kaart.

Bedankt voor het meedenken.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 nov 2013 13:49

Eens navragen bij de Canadese ambassade/consulaat.

Terug naar “Algemeen”