Betwisting expertise

stamper_42
Topic Starter
Berichten: 12

Betwisting expertise

#1 , 05 nov 2013 19:19

Na werkzaamheden van onze loodgieter in de badkamer, werd er een waterleiding niet afgesloten en na het opzetten van de waterdruk stond onze badkamer onder water.
Dit water stroomde op zijn beurt naar het gelijkvloers , via het gipskartonnen plafond.
M.a.w. kunnen we het plafond in onze living gaan vernieuwen.Hierop hebben wij de noodzakelijke offertes opgevraagd bij verschillende aannemers.
Hierop volgend hebben wij alle partijen uitgenodigd voor een expertise.Na vele onderhandelingen tss. aannemers en expert. kwamen ze tot een overeenkomst.
M.a.w. werden de voorafgaande offertes van tafel geveegd, en was het toegestane bedrag vele malen lager.Toch gaven de verschillende aannemers hun akkoord met dit bedrag.
Het toegestane bedrag werd aan ons overgemaakt. Nu gaan wij over tot uitvoering , maar blijkt dat de aannemers deze werken niet voor dit bedrag kunnen uitvoeren.
Op het verslag van de expert staat het toegestane bedrag + de werkzaamheden (oppervlakte plafond die hersteld dient te worden, schilderwerken,...)
Heb reeds andere aannemers aangesproken, maar geen enkele die dit kan uitvoeren, voor het toegestane bedrag.
Naar mijn mening zijn dit hier malafide praktijken, verzekeringen, experts, aannemers onder één hoedje...., vermoedelijk hadden ze gedacht dat wij die werken nooit gingen uitvoeren.Wij hebben inderdaad de experstie ondertekend en waren akkoord met het toegestane bedrag, mits het uitvoeren van de geleden schade (aantal m² plafond, aantal m² schilderwerken,...) Na vele gesprekken met onze verzekering , blijkt er geen oplossing ....
Wij gaan het hierbij niet laten,kunnen wij hiervoor onze rechtsbijstand aanspreken ?Dient dit een advocaat zijn van de verzekering, of kunnen we er zelfs één kiezen ?
Wat zijn onze kansen ?Alvast bedankt voor de replys,Met vriendelijke groeten , Steven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 nov 2013 20:17

Is uw rechtsbijstand bij een andere verzekering afgesloten? Anders geef ik u niet veel hoop op een gunstige en snelle uitslag.

stamper_42
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 05 nov 2013 20:29

Neen, het is bij dezelfde verzekeringsmaatschappij, blijven die wel objectief ? Hoe dien ik de rechtsbijstand op te starten ... ( mijn verzekeraar heef niet zo véél zin ..)

Reclame

Sirkii
Berichten: 5409

#4 , 05 nov 2013 21:59

Op welke manier gaven de aannemers hun akkoord met de lagere bedragen? k Zou verwachten als zij een "voor akkoord" getekend hebben dat je de uitvoering kan afdwingen. Als natuurlijk enkel jij het akkoord met de verzekeraar getekend hebt dan bindt dit de aannemers niet ...

stamper_42
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 05 nov 2013 22:30

Dan nog ... alle partijen waren samen, mijn expert , hun expert , alle aannemers , mijn verzekeringsagent.Iedereen bevestigd (tot op heden) dat aannemers akkoord waren met het afgesproken bedrag. Op papier staat wat er hersteld dient te worden, Hoe kunnen wij als leek weten wat de werkelijke kosten zullen zijn ? De kosten zijn voor wij niet belangrijk, als de geleden schade maar hersteld is. Daarvoor heb je immers een brandverzekering.


mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 06 okt 2016 11:35

Dat zal nu wel te laat zijn vrees ik, na 2 jaar.

Terug naar “Algemeen”