Dag iedereen,
Ik heb jullie advies nodig.
Momenteel zitten we met een verzakking in onze vloer vermoedelijk door een lek in onze riool.
We hebben dit reeds gemeld in januari aan de verzekering.
Toen is de expert van de verzekering langsgekomen en stelde deze dat dit onmogelijk kon veroorzaakt zijn door een lek maar door te weinig chape.
We hebben deze persoon op zijn woord geloofd en het probleem zo gelaten.
In juli is de vloer verder beginnen verzakken en zijn we begonnen met het uitbreken van onze vloer om deze te vernieuwen.
Bij de uitbrekingswerken hadden we signalen dat er vermoedelijk toch een lek in onze riool is. Het is helaas niet mogelijk te graven naar het riool omdat deze heel diep zit.
We hebben opnieuw de verzekering gecontacteerd (halverwege juli).
De expert is opnieuw langsgekomen en bleef bij zijn standpunt. Na aandringen contacteerde de verzekering toch een firma voor lekdetectie.
Eind juli kwam de firma voor lekdetectie langs. Door een defecte camera konden deze echter onze riolen niet controleren.
De firma ging ons 2 weken later contacteren voor een nieuwe afspraak.
Aangezien we eind augustus nog niets hadden gehoord namen we opnieuw contact op met de verzekering (we hadden geen contactgegevens van de firma). De verzekering ging opnieuw de firma contacteren.
Begin september hadden we echter nog steeds niets gehoord van de firma voor lekdetectie.
Ik heb vervolgens alle onbekende telefoonnummers van de laatste maand (in het geheugen van mijn gsm) opgebeld om zo de firma te contacteren.
We hebben inmiddels een afspraak voor maandag.
Vandaag hebben we echter gemerkt dat in de woonkamer op verschillende plaatsten opstijgend vocht te zien is.
Dit kan komen doordat de grond reeds geruime tijd water moet absorberen door het lek in de riool.
Het kan eveneens komen door dat onze ganse woonkamer reeds 2 maanden met een opengebroken vloer ligt en hierdoor vochtig is.
Wat doen we nu het best?
Kunnen we dit opstijgend vocht ook verhalen op de verzekering?
In ons contract van de verzekering staat dat opstijgend vocht niet gedekt is.