Hallo,
Wij hebben een verzekering voor onze auto afgesloten bij een makelaar die werkt via Mercator (die nu balloise noemt)
Nu is het zo dat wij in maart 2013 een rekening voorgeschoteld kregen die nu totaal niet blijkt te kloppen.
Ik vind het vreselijk vervelend. Maar het zit als volgt in de steel.
De makelaar heeft het volledig bedrag overgemaakt aan mercator. Wij moeten dit aan hem terug betalen per maand.
Ik ben zowiezo geen voorstander maar het is de verzekering die mijn vriend via zijn thuis heeft gebruikt.
Tot vorig jaar was er geen enkel probleem. In maart kwam hij af met een factuur die met 500 vermeerderd was.
Ik heb het intussen door 2 verschillende verzekeringsmakelaars laten onderzoeken en geen van beide begrijpt iets
van deze situatie. Bovendien heeft dit niet te maken met een ongeluk in fout! Daarnaast zijn we wel veranderd van auto
maar die verschillende verzekeringsmakelaars weten uit ervaring dat dit niet meer dan een verschil zou mogen zijn dan
75 euro.
Ik heb wel een ongeluk gehad in fout maar dit is al bijna 3 jaar geleden dus dit zou de reden niet mogen zijn
om zo'n prijsverhoging te krijgen. Bovendien heeft de makelaar gewacht van komen totdat onze verzekering al een grote
maand verlopen was waardoor we helemaal niets meer konden doen. Ik had toen heel wat aan mijn hoofd waardoor ik me er
niet mee bezig kon houden.
Nu vroeg ik mij af of er nog andere mogelijkheden zijn om dit alsnog recht te trekken. Eventueel juridische stappen ...
Zowiezo zullen we veranderen van makelaar wanneer onze polis normaal verloopt alle papieren zijn opgemaakt maar
ik had graag geweten of er nog iets is dat we kunnen doen behalve dit bedrag afbetalen.
Ik heb bovendien ook zitten denken om zelf nog eens contact op te nemen met mercator of balouse om eens
met eigen oren te horen wat er precies allemaal gebeurt is want niemand kan die 500 euro verklaren.