DOMICILIERING loopt in het honderd.

Nibby
Topic Starter
Berichten: 13

DOMICILIERING loopt in het honderd.

#1 , 15 jul 2013 18:06

Een goeieavond aan iedereen,

Ik zit met een GROOT probleem i.v.m een DOMICILIERING. Kort uitgelegd :

Ik heb vorig jaar een verzekering voor mijn auto opgesteld. Kort daarna heb ik een ongeval gehad.
Nu besef ik, een jaar later, dat er nog steeds maandelijks 57 euro van mijn rekening wordt getrokken... :|

De fout ligt bij mij omdat de verzekering er nooit van heeft geweten, normaal ging mijn vader dit regelen maar dit is blijkbaar nooit gebeurd. Het klinkt allemaal heel dom van ons dat we dit nooit hebben opgemerkt.
Maar mijn vader lijdt aan schizophrenie, en alles loopt niet altijd even vlot bij ons thuis. Daarvan deze grote vergissing.

Ik heb papieren van de politie dat dit ongeval is gebeurd en een bericht van de schrapping van de nummerplaten.

En nu is mijn grote vraag : Zal ik al dat geld ooit nog terug zien ? :roll:
Zijn ze verplicht mij dit terug te betalen ? Ik hoop allezins van wel....

Mvg, Nibby.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 15 jul 2013 19:56

Waarover heeft u het? Hier begrijpt niemand een jota van!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38770

#3 , 15 jul 2013 20:02

Ik meen te begrijpen dat u een autopolis hebt afgesloten.
Dat er een ongeval is geweest met een wagen die totaal verlies is.µ
U hebt het bewijs van schrapping van de nummerplaten.

Wat ik raar vind ...normaal stelt u toch uw verzekering in kennis en zeker van de schrapping
Neem dringend contact op met uw makelaar .... mogelijk zal de verzekering daar op in gaan.

Reclame

Nibby
Topic Starter
Berichten: 13

#4 , 15 jul 2013 20:15

Sorry als het wat ingewikkeld overkomt, ik zal het beter proberen uittleggen :

Dus ik kocht vorig jaar een auto en liet deze verzekeren. Kort daarna heb ik een ongeval gehad met de auto. Deze auto heb ik verkocht aan een garage (er was behoorlijk wat schade aan de voorkant.)
Ik heb dit ongeval ook bij de politie aangegeven en heb ook mijn nummerplaten opgestuurd naar de DIV. (dus de nummerplaten zijn al een jaar geschrapt)
Wat ik NIET heb gedaan is de verzekering iets laten weten over dit ongeval ! Dit klinkt belachelijk, maar het is zo en de rede daarvan heb ik al uitgelegd.
Nu is de auto al een jaar zogezegd nog steeds verzekerd. Terwijl ik er helemaal niet meer mee rondrijd en de nummerplaten zijn al lang geschrapt.

Nu is mijn vraag of ik die premies die ik maandelijks betaald heb terug ga krijgen ? dannkjewel nibby.

Franciscus
Berichten: 38770

#5 , 15 jul 2013 20:22

U hebt een ongeval ...uw verzekering wordt niet in kennis gesteld? waarvoor dient dan uw verzekering?
Trouwens politie tussengekomen dus zwaar ongeval/geen akkoord/gewonden.... dan zal tegenpartij toch zo wie zo contact opnemen met uw verzekering.

Tracht dat recht te trekken maar wat ongeval betreft zal uw verzekering zeker niet meer tussenkomen ( donkerblauw vermoeden).
De rest is koffiedik kijken.

Nibby
Topic Starter
Berichten: 13

#6 , 15 jul 2013 20:53

Wel bij het ongeval waren geen andere auto's of mensen betrokken.
Ik had een elektriciteitsaftakking geraakt en jonge boom.
Ik kreeg toen een brief van de verzekeringen van de elektriciteitskast en de brandweer (die de boom moesten opruimen).
In deze brieven stonden dat ik de te betalen kosten zelf moest betalen of mijn verzekering dit moest laten regelen.
Maar aangezien ik wist dat de verzekering hier nooit zou tussenkomen heb ik het maar zelf betaald. (dus mijn verzekering wist van niks).
Toen had ik mijn pa gevraagd of hij langs de verzekering wou stappen om dit te regelen. En ik ging er van uit dat hij dit ook gedaan had.
Maar dit is uiteindelijk nooit gebeurd.
Nogmaals : Mijn vader lijd aan schizophrenie, en ik kom ook in aanmerking hiervoor. We hebben een slechte relatie en praten niet veel. Hebben veel moeite om orde op zaken te stellen en we leven nog al chaotisch... Ik wou dit gewoon even verduidelijken zodat U weet waarom we zo'n vanzelfsprekende dingen toch vergeten.

Mvg Nibby

Franciscus
Berichten: 38770

#7 , 15 jul 2013 21:44

En wat met de rechtszaak gezien PV?

basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#8 , 16 jul 2013 20:13

Waarom zou uw verzekering dat niet betaald hebben, u heeft schade veroorzaakt aan derden dus daar dient uw verzekering net voor...
Zo snel mogelijk uw bewijs van inlevering platen (daar heeft u een brief van gekregen van DIV) aan uw makelaar bezorgen. Als er bewijsbaar geen te verzekeren goed maar was bestaat de kans dat uw verzekering met terugwerkende kracht de polis zal schorsen en waarschijnlijk een deel van de betaalde premie zal terugbetalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”