schadeclaim

fredo40
Topic Starter
Berichten: 2

schadeclaim

#1 , 06 jul 2013 10:07

Er staat me een claim van +/- 50.000€ te wachten voor brand en rookschade aangericht door een carnavalswagen. De voorzitter had het pand gehuurd in zijn naam en tekende ook eenzijdig het contract. Iedereen was in de overtuiging dat hij als " goede huisvader" had gehandeld maar hij nam geen brandverzekering. In eerste aanleg werd zijn hoofdverantwoordelijkheid afgewezen maar werd de verzekeraar van de Stad opgedragen de schade te vergoeden. In beroep werd de schuld doorgeschoven naar alle leden en behoeders. Rest ons nu nog in cassatie te gaan tegen de procedure in beroep. Hoe kan ik bij een veroordelend arrest deze claim ontlopen vermits ik geen lid was van deze groep maar wel met hen als figurant mee opstapte in de stoet (wat door de rechtbank niet werd weerhouden)? Kan men op het huis dat ik afbetaal beslag leggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38770

#2 , 06 jul 2013 17:14

Feitelijk vereniging of een vzw?

Reclame

Terug naar “Algemeen”