Wie betaald eventuele kosten ?

Elmo007
Topic Starter
Berichten: 1

Wie betaald eventuele kosten ?

#1 , 29 jun 2013 10:16

Geachte,
op 18 april heb ik mijn bovenarm gebroken tijdens een training in de sporhal met mijn bewegingscoach ( waarbij ook nog andere klanten van hem aanwezig waren ). Nu blijkt dat hij geen ongevallenverzekering heeft voor zijn klanten terwijl dit wel mondeling was gezegd. Hij heeft dan een verhaal verzonnen dat wij twee samen zijn gaan lopen en dat hij me een duwtje gaf om een beetje sneller te lopen en dat ik toen ten val kwam en daarbij mijn bovenarm brak. Dit verhaal heeft hij aan zijn BA verzekering doorgegeven en heeft dit verhaal via mail naar mij gestuurt zodat ik precies hetzelde verhaal zou vertellen. En inderdaad kreeg ik na een tijd een brief van zijn verzekering om mijn verhaal door te geven. Ik heb hier niet op geantwoord omdat ik niet in problemen wil komen en geen fraude wil plegen. Ik heb van de verzekering nog van de bewegingscoach niets meer gehoord. We zijn nu enkele maanden verder, mijn breuk is genezen maar ik blijf veel pijn hebben en wordt beperkt in mijn werkzaamheden. gelukkig heb ik weinig kosten gehad tot nu toe, maar wat moet ik doen als ik ten gevolge hiervan pijn blijf hebben en/of toch nog dure medische kosten krijg.
De bewegingscoach werkt ondanks dat hij trainingen geeft die volgens mij niet geschikt zijn voor obesitas patiënten, samen met de obesitaskliniek en ik vrees dat ik voor de pijn die ik nu continu heb en eventuele toekomstige kosten of pijn en smartengeld nergens meer kan aankloppen omdat ik eerlijk ben geweest en geen verzekeringsfraude wilde plegen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2013 10:29

Er zijn een aantal verplichte verzekeringen voor het uitoefenen van een zelfstandige activiteit, maar een ongevallen verzekering van hun klanten dit valt daar toch meestal niet onder.

Het is zijn BA die dit zou moeten verzekeren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#3 , 06 jul 2013 22:37

Heb je zelf een familiale verzekering? In een aantal gevallen komt die ook tussen indien de tegenpartij insolvabel zou blijken. Dat is nog nkiet duidelijk maar dergelijke dossiers gaan soms vlugger vooruit indien er ook van jouw kant een verzekeringsmaatschappij betrokken is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”