Reiscontract

Rona
Topic Starter

Reiscontract

#1 , 09 jan 2006 15:05

Geacht Forum,

Samen met mijn echtgenote heb ik op 04/10/2005 een 13-daagse rondreis naar uid-Afrika geboekt bij "Proza Reizen nv" te Mechelen. Ik heb toen een voorschot van ? 955 betaald.
Bij brief dd. 20/12/2005 liet "Adviesbureau Van Eeckhout" uit Brugge (schaderegelaar van de Europese Reisverzekeringen) mij weten dat "Proza Reizen" de boeken had neergelegd. De schaderegelaar zou bijgevolg alles in het werk stellen om het contract dat wij hadden aangegaan met "Proza Reizen" tot een goed einde te brengen.
Na telefonisch onderhoud op 06/01/2006 met "Adviesbureau Van Eeckhout" kreeg ik te horen dat zij er alles zouden aan doen om ons een identieke reis aan identieke voorwaarden aan te bieden via een ander reisbureau of touroperator.
Nu is mijn vraag : moet ik dat eventueel aanbod van "Adviesbureau Van Eeckhout" aanvaarden of staat het mij vrij om het reeds betaalde voorschot terug te vragen ?
Ik zou u dankbaar zijn indien u mij uw standpunt in deze wilde laten kennen.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 10 jan 2006 16:04

de reisverzekering is niet verplicht je ook maar iets terug te betalen als zij je de zelfde reis aanbieden via een ander kantoor. het is de reis die je verzekert hebt niet het kantoor. dus als je geen verzekerde rede heb om de reis te annuleren is het de reis maken of je geld kwijt

kust
Topic Starter

#3 , 28 feb 2006 17:49

de reisverzekering is niet verplicht je ook maar iets terug te betalen als zij je de zelfde reis aanbieden via een ander kantoor. het is de reis die je verzekert hebt niet het kantoor. dus als je geen verzekerde rede heb om de reis te annuleren is het de reis maken of je geld kwijt
Ik vrees dat uw advies te radikaal werd geformuleerd.
Immers : het door mij betaalde voorschot werd inmiddels integraal terugbetaald door de verzekering.

Waarvan akte.

Reclame

Terug naar “Algemeen”