verzekering wagen niet tijdig betaald en geen herinnering

chantalleke
Topic Starter
Berichten: 3

verzekering wagen niet tijdig betaald en geen herinnering

#1 , 18 mei 2013 18:01

Ik heb vandaag een auto ongeval gehad met minimale schade aan de tegenpartij en geen schade aan mijn wagen . Bij het invullen van het aanrijdingsformulier zie ik dat mijn verzekering vervallen is . Heb geen betalingsuitnodiging gehad . We zijn nu 18 mei en mijn vervaldatum was 20 april. Heb geen betalingsherinnering gekregen ook niet zeker niet aangetekend. Ik hoop dat ik nog verzekerd ben ? Het is vandaag zaterdag en maandag is het een feestdag . Dus ga ik zo snel mogelijk dinsdag naar mijn verzekeraar. Het is zeker niet mijn bedoeling om met 2 kinderen rond te rijden zonder verzekering en als ik nu geen botsing gehad had (de andere wagen ligt geraakt met trekhaak) reed ik misschien nog langer zonder verzekering. Vind het wel straf dat ik geen overschrijving of herinnering heb gekregen.En dat zweer ik op mijn communikantenzieltje. ik ben er echt niet goed van

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38657

#2 , 18 mei 2013 18:17

Normaal gaat u wel een overschrijving gekregen hebben.
Vraag dat na aan uw makelaar of bij de verzekering.
U ben in principe pas niet verzekerd nadat u een aangetekend schrijven ontvangen hebt.
Deze procedure start pas na één maand.

chantalleke
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 18 mei 2013 18:21

eerst moet er dus een aangetekend schrijven zijn maar dat is pas als je een maand te laat bent? Konden ze niet eerder een herinnering sturen want die heb ik ook niet gehad of een telefoontje om dit te melden ? Ikzelf ben verpleegkundige en wordt vaak genoeg met ongevallen geconfronteerd dat ik zeker niet van plan ben om onverzekerd rond te rijden

Reclame

Franciscus
Berichten: 38657

#4 , 18 mei 2013 18:25

Wat ze kunnen of konden is niet de vraag.
Wat ze wettelijk moeten doen wel dat is u na een maand in gebreke stellen maar zoals gezegd u zal wel een overschrijving hebben gekregen.
Anders loopt hun hele systeem in de soep.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2013 11:59

Vooraleer u niet verzekerd bent krijgt u een herinnering. Die komt met een aangetekend schrijven en dan heb je nog 15 dagen de tijd om te betalen. Pas als je niet betaalt binnen de 15 dagen na ontvangst van het aangetekend schrijven is er geen verzekering.

chantalleke
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 19 mei 2013 14:36

maar ik heb ook geen herinnering gehad . Ik ga van de veronderstelling uit dat ik eind maart begin april mijn overschrijving zou gehad hebben (groen papier tot 20/4) Als ik 23 april niks betaald had hadden ze mij toch al moeten verwittigen. we zijn ondertussen een maand verder en heb geen herinnering gehad niet met de gewone post en ook niet aangetekend.

katwezel
Berichten: 375

#7 , 19 mei 2013 15:51

normaal staat er op je verzekeringsformulier een 24/24 assistentie telefoon nr , bel ééns naar daar

calendomatic
Berichten: 90

#8 , 04 jun 2013 15:11

al nieuws?

Terug naar “Algemeen”