Hospitalisatie verzekering MEDI-CARD DKV

jandewilde
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Wilrijk

Hospitalisatie verzekering MEDI-CARD DKV

#1 , 22 mei 2007 18:53

Hallo,

Misschien een moeilijke vraag. DKV heeft een groepspolis bij mijn werkgever afgesloten. De werkgever (nu ex-werkgever om het nog wat ingewikkelder te maken) heeft me nooit een copie gegeven van polisvoorwaarden en ik betwijfel of ik ooit een papier van DKV getekend heb. Einde van 2006 werd ik gehospitaliseerd en stuurt men mij een rekening:

- 79 euro kosten (volgens DKV aan hospitaal betaald).
- 41 euro heb ik zelf betaald aan medicijnen net voor en net na de opname (en de medicijnen waren aan opname gelinkt).
- Nochtans zou alles via medi-card geregeld worden, toch kreeg ik nog
twee facturen van het ziekenhuis zijnde 2 euro en 17 euro.

DKV claimt dat:
1) er een vrijstelling is van 125 euro (wist ik niets van).
2) maar de helft van de medicijnen terug betaald worden.
3) ze kunnen geen zinnige uitleg geven waarom ik de extra facturen zelf
moest betalen.

Opgeteld zou ik dus 79+41+19 = 139 euro betalen voor het geheel.

Uiteraard snap ik niet dat dat hoger is dan de vrijstelling. Eigenlijk probeert DKV zo op slinkse wijze de vrijstelling te verhogen.

Belangrijke vragen:
1) Ik heb al meerdere malen bezwaar geuit maar DKV verstaat geen Nederlands, ze sturen aanmaningen en dreigen met een advocaat.
2) Hun website betreffende medi-card zegt dat medi card alle rekeningen betaalt en vermeldt uiteraard niets over de bedragen die ze terug eisen.
3) De werkgever moet toch iedereen inlichten over de voorwaarden van de polis, of niet? Ik wist wel dat de HR afdeling slecht draaide maar dit slaat toch wel alles.

Enige hulp?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 22 mei 2007 19:33

Vermoedelijk stond dat alles wel degelijk in de voorwaarden van de polis. Hospitalisatieverzekeringen zijn vaak heel complex en je moet echt bij de pinken zijn.

Ik vrees dat "de voorwaarden niet gekregen hebben" niet als een excuus aanvaard zal worden.

Misschien kunt u voor toekomstige voorvallen NU de voorwaarden nog eens opvragen ... deze zijn misschien zelfs vindbaar op de website van DKV. Vraag ook naar de vervaldag van uw polis zodat u eventueel een andere hospitalisatieverzekering kunt nemen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 24 mei 2007 14:47

?Art.10.Bewijs en inhoud van de overeenkomst.? 1. Onder voorbehoud van de bekentenis en de eed, en ongeacht het bedrag van de verbintenissen, worden de verzekeringsovereenkomst alsook de wijzigingen ervan tussen partijen door geschrift bewezen...? 2. De verzekeringsovereenkomst bevat ten minste :...6? de gedekte risico's...? 3. De verzekeraar is ertoe gehouden uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeringnemer een afschrift te verstrekken van de inlichtingen die deze laatste schriftelijk heeft medegedeeld over het te dekken risico.?(Wet Landverzekeringsovereenkomst 25 juni 1992).

De website van Deutsche Krankenversicherung AG (DKV) in Belgi? is : http://www.dkv.be/ met geografisch adres DKV Belgium N.V. Bischoffsheimlaan 1-8 1000 Brussel.

Indien u de algemene voorwaarden van uw polis niet kan vinden op hun website,vraag ze dan schriftelijk op hun geografisch adres.

Geven ze hieraan geen afdoende gevolg na ??n rappel leg dan klacht neer bij Ombudsdienst Verzekeringen(K.B.22/02/1991): http://www.ombudsman.as/nl/home/index.asp

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Algemeen”