Verzekering verliest inschrijvingsdocument wagen

aaike
Topic Starter
Berichten: 4

Verzekering verliest inschrijvingsdocument wagen

#1 , 19 apr 2013 17:16

Beste,

Situatie is als volgt. op 15 januari 2013 ga ik naar mijn verzekering om mijn tweedehandswagen te laten inschrijven en verzekeren. Ik deed een wissel met mijn schoonmoeder en onze auto's werden gekeurd voor verkoop en geruild. Mijn verzekering geeft mij een kopie van de aanvraag tot inschrijving.
Nu 18/04 daagt het me dat ik nog steeds geen bewijs van inschrijving heb ontvangen (beetje laat maar vol vertrouwen in DIV en verzekering) en bel naar DIV. Daar hebben ze nooit niks ontvangen dus ik contacteer verzekeringen. Die beweren dat ze alles doorstuurden. Ze nemen contact op met DIV en het enige wat ik als antwoord krijg is dat ik opnieuw naar de keuring moet... papier nooit aangekomen.
Dus maw ik mag opdraaien voor alle kosten vanwege fout die ik niet maakte.
Ik contacteer opnieuw verzekering en zeg dat ik dit niet aanvaard, dat ze mij moeten helpen. Plots komt mevrouw van verzekering af dat ze zich herinnert dat ze aan mij toen de brief had meegegeven om te posten... (pardon?) want zo doet ze dat altijd beweert ze.
Dus samengevat: ik heb twee maand met een wagen gereden die niet was ingeschreven vanwege een roze papier dat ergens tussen DIV en verzekering is verdwenen en ik moet alle kosten opnieuw doen... Dit kan toch niet?
Laatst gewijzigd door aaike op 19 apr 2013 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3042
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 apr 2013 18:03

stel hun om te beginnen aangetekend in gebreken en stel de hoofdzetel hiervan ook op de hoogte.

aaike
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 apr 2013 20:31

stel hun om te beginnen aangetekend in gebreken en stel de hoofdzetel hiervan ook op de hoogte.
Das inderdaad al een goed begin, danku!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38770

#4 , 19 apr 2013 21:22

Los van het gebeuren... waarom al die moeite gedaan?
Eigenaar voertuig, titularis nummerplaat, verzekeringsnemer en bestuurder hoeven toch niet dezelfde persoon te zijn?
Misschien de naam van de verzekering verwijderen uit uw posting.... klacht wegens verspreiden van laster en eerroof enz zijn snel gemaakt.
Onze auto is verzekerd via verzekering van moeder en mijn schoonzus rijdt met een wagen op echtgenote haar naam.
Kan perfect.

Waarom opnieuw naar keuring?
Aangifte bij politie van verlies van de verloren papieren, specificeer welke en vraag het benodigde aantal attesten.
U kan normaal bij de keuring een duplicaat krijgen.
Stuur terug binnen met een begeleidend schrijven van de bank.

aaike
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 19 apr 2013 23:50

Waarom opnieuw naar keuring?
Aangifte bij politie van verlies van de verloren papieren, specificeer welke en vraag het benodigde aantal attesten.
U kan normaal bij de keuring een duplicaat krijgen.
Stuur terug binnen met een begeleidend schrijven van de bank.
Opnieuw naar keuring volgens DIV omdat keuring voor verkoop ondertussen vervallen is...
bedankt voor het advies, zal eens zien voor die aangifte...

Franciscus
Berichten: 38770

#6 , 20 apr 2013 18:00

Dat dacht ik wel ....had het niet vermeld maar was de meest plausibele uitleg.

Mono
Berichten: 18

#7 , 22 apr 2013 15:13

Keuring is inderdaad maar twee maanden geldig dus daar zit het probleem.

Blijft toch een beetje de vraag waarom de verzekeringsmaatschappij (of makelaar) geen online-inschrijivng deed
via WebDIV ? Voor zover ik uit de posting kan opmaken gaat het om een gewone keuring voor verkoop zonder dat het
om een ingevoerd voertuig of moto zou gaan? Dan kan dit perfect online gebeuren.

aaike
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 23 apr 2013 12:23

Keuring is inderdaad maar twee maanden geldig dus daar zit het probleem.

Blijft toch een beetje de vraag waarom de verzekeringsmaatschappij (of makelaar) geen online-inschrijivng deed
via WebDIV ? Voor zover ik uit de posting kan opmaken gaat het om een gewone keuring voor verkoop zonder dat het
om een ingevoerd voertuig of moto zou gaan? Dan kan dit perfect online gebeuren.
Idd, maar om de één of andere reden ging het die dag blijkbaar niet online...

Terug naar “Algemeen”