rechtsbijstandverzekering wachttijd 3 maand

Alice
Topic Starter

rechtsbijstandverzekering wachttijd 3 maand

#1 , 10 apr 2013 19:57

Voor de rechtsbijstandverzekering geldt een wachttijd van 3 maanden na afsluiting van de verzekering.
Maar als er een geschil is met een aankoop / installatie en maar niet opgelost geraakt ... kan ik dan de rechtsbijstandverzekering inschakelen als de wachttijd van 3 maand voorbij is?
Ik zou dus daarvoor een rechtsbijstandverzekering willen afsluiten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 10 apr 2013 20:10

Rechtsbijstand komt doorgaans niet tussen bij contractuele geschillen tenzij je een hele dure polis neemt, en dan nog. Informeer je goed.
Logisch dat er een wachttijd is....

Alice
Topic Starter

#3 , 10 apr 2013 21:38

@artemis ... dat wist ik niet. Ik dacht dat een rechtsbijstandsverzekering tussenbeide kwam bij o.a. conflicten met een aannemer, verkoper ...
Wat is dan " een verzekering voor juridische geschillen "
Wat kan ik dan doen ... een klacht bij de vrederechter neerleggen?
Want zelf een advocaat nemen kan heel duur uitvallen.

Reclame

Mono

#4 , 17 apr 2013 14:35

Afhankelijk van welke formule je bij je rechtsbijstandverzekeraar hebt zijn contractuele geschillen wel mogelijk.
Je zal dan wel een dekking "algemene contracten" moeten hebben en niet zomaar contractuele geschillen BA Gezin of extra-contractueel.

De wachttijd van drie maanden is logisch maar het is belangrijk om weten dat, als de OORSPRONG van het geschil ontstaan is
voordat het contract werd afgesloten er nooit dekking gaat zijn. Het heeft dus geen zin om het conflict drie maanden te laten aanslepen en alsnog aan te geven.

Terug naar “Algemeen”