autoverzekering (nog) niet betaald

VanDeKok
Topic Starter
Berichten: 3

autoverzekering (nog) niet betaald

#1 , 03 apr 2013 09:05

Beste,

Onze makelaar liet ons vorige week per mail weten dat hij van de verzekering de melding kreeg dat de premie voor de autoverzekering nog niet betaald zou zijn.
Wij keken dit na en er is inderdaad niets betaald geweest omdat wij ook geen vraag tot betaling tot op heden ontvangen hebben. Enkel voor de rechtsbijstand werd een vraag tot betaling ontvangen en deze werd onmiddellijk betaald.
Wij informeren onze makelaar hierover maar tot op heden ontvingen wij niets van de verzekering of van de makelaar.

Deze morgen check ik dus maar even de vervaldag op het verzekeringspapier van de wagen. Inderdaad, deze verviel enkele dagen geleden.

Ik heb niet de intentie om met een wagen rond te rijden die niet verzekerd is maar ik heb weinig, eigenlijk geen, alternatieven om op mijn werk te geraken.
Hoe kunnen wij onszelf nu indekken? Moet ik de verzekeringsmaatschappij en/of de makelaar in gebreke stellen?
Of dienen wij zowiezo dan maar een betaling te doen naar de verzekering zonder dat wij hiervoor de vraag ontvangen hebben(hetzelfde bedrag als vorig jaar of...)?

Alvast bedankt voor uw advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2013 15:34

Als je nu eens kontakt opnam met de hoofdzetel van de verzekeringsmaatschappij en vraagt wat je moet betalen.
Dan kan je deze betaling vandaag nog uitvoeren.
Wat ga je doen als je morgen een ongeval krijgt, en er is niets betaald? Allke kosten zelf betalen? Hopelijk zijn er dan geen personen bij betrokken, want dan kan het duur, zeer duur worden.
Vraag dus gewoon wat je moet betalen, per telefoon, en betaal dit.

bosprocureur
Berichten: 6891

#3 , 03 apr 2013 18:31

Als je nu eens kontakt opnam met de hoofdzetel van de verzekeringsmaatschappij en vraagt wat je moet betalen.
Dan kan je deze betaling vandaag nog uitvoeren.
Wat ga je doen als je morgen een ongeval krijgt, en er is niets betaald? Allke kosten zelf betalen? Hopelijk zijn er dan geen personen bij betrokken, want dan kan het duur, zeer duur worden.
Vraag dus gewoon wat je moet betalen, per telefoon, en betaal dit.
Als ik het goed voorheb is er dekking, zolang de verzekeringsmaatschappij niet per aangetekende brief de premie opgevraagd heeft, waarbij zij u veertien (15??) dagen moet geven. Een ongeval binnen die periode is dus gedekt, .... zolang de premie maar binnen de gestelde termijn betaald werd, lees bij de maatschappij geboekt werd.

Praktisch, doe zoals mava zegt, bel gewoon de maatschappij, vraag om het juiste bedrag, en betaal dat per direct.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38770

#4 , 03 apr 2013 19:01

Klopt. In principe moet u een aangetekende aanmaning hebben gekregen.

Terug naar “Algemeen”