Brandverzekering

sarah_1987
Topic Starter
Berichten: 2

Brandverzekering

#1 , 20 mar 2013 18:50

Beste,

op 5 februari dit jaar heb ik brand gehad in het appartementsgebouw. Ik had hierdoor rook en roetschade in het appartement, alsook geen elektriciteit. Ook werd mijn deur ingetrapt door de brandweer. Ik bel mijn verzekering om iemand te sturen om een nieuw slot te steken aan mijn deur (aangezien die deur niet meer dicht ging) en iemand om de elektriciteit te herstellen (want zat zonder licht noch chauffage). Enkele dagen later stuurt de verzekering ook nog een expert om te kijken. Hij besliste ook nog een reinigingsfirma te sturen wegens de roet en de geur.

Nadat zij zijn komen kuisen ontvang ik een factuur van 1175 euro. Ik heb de verzekering gevraagd of ik deze dien te betalen of dat zij dit zelf doen. Ze zeiden me dat ik niets hoef te betalen (telefonisch). een aantal weken later ontvang ik een herinnering van deze factuur. ik heb deze herinnering dan ook via mail gestuurd naar mijn dossierbeheerder. Vandaag krijg ik een factuur met 15´% interest. ik bel mijn verzekering. (Ik heb ook altijd iemand anders aan de lijn en de dossierbeheerster zelf is er bijna nooit en hoor ik nooit). De persoon die ik aan de lijn had zei me nu ineens dat hij niet weet of zij dit gaan betalen, omdat het gaat om opzettelijke brandstichting waarvan het onderzoek nog steeds aan de gang is..

Nochtans heb ik nooit een factuur ontvangen van de electricien die is geweest noch van de slotenmaker, noch van het hotel waar we een aantal nachten hebben mogen verblijven via de verzekering.

De reinigingsfirma is de enige die mij een factuur heeft gestuurd en de interesten komen er alsmaar bij op mijn naam. Wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38659

#2 , 20 mar 2013 18:59

Hebt u de factuur geprotesteerd?
Hebt u de firma aangesproken en gezegd de factuur naar de verzekering te sturen?

sarah_1987
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 mar 2013 19:06

Ja, ik heb de firma laten weten dat ik mijn verzekering had opgebeld en de factuur naar mijn verzekering mag opsturen, maar deze firma deed daar zeer moeilijk over en zelfs heel grof! Ze blijven de facturen opsturen op mijn naam naar mijn adres.

Reclame

mava105
Berichten: 22313
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 mar 2013 20:13

Hoe heb je dat gedaan? Per telefoon?
Doe dat per aangetekend schrijven.

Terug naar “Algemeen”