Begin dit jaar hebben wij bij ons verzekeringskantoor XXXXXX een schade ingebracht. Al vanaf ons eerste gesprek, heb ik duidelijk vermeld dat wij ernstige vermoedens hebben dat de buurman deze schade heeft aangebracht. De buurman heeft met overleg met ons kantoor BEVESTIGD dat deze schade van hem afkomstig was! Toen ons kantoor de schade bestekken opvraagde, draaide de buurman en zijn verzekering en trokken ze alles terug in. Er moest een lekzoeker worden aangesteld die de oorzaak moest komen aantonen, deze zetten in zijn verslag dat ook de buurman de oorzaak moest zijn, omdat er geen andere oorzaken werden gevonden die de schade kon veroorzaken. Normaal moesten wij deze kosten zelf dragen, na mijn uitval en contact met XXXX kon dit op kosten van de verzekering gebeuren. Toen werd er een expertise gevraagd door de tegen partij die het verslag van de lekzoeker volledig weglachten met "deze man zal onbekwaam zijn geweest", nu hebben wij een oorzaak gekregen in zijn verslag dat onze achtergevel niet meer voldoende zou beschermt zijn tegen water indringen en deze gerenoveert moet worden. Op zijn bezoek, was er niks mis met de achtergevel en was het dak de oorzaak. Mits het om hoge kosten gaat voor ons, willen wij duidelijkheid in deze zaak en een 100% garantie van de oorzaak. Alleen zo kunnen wij overgaan tot herstelling. Ons kantoor zet voor ons niet voldoende druk, ook de info is soms misleidend. Zij willen de rechtbijstand wel inschakelen, maar ze geven ze weer wat tijd. Het duurt ons allemaal te lang, en we blijven geen vakantie dagen op offeren. We willen de oorzaak vinden en oplossen, dit zo snel mogelijk. In de polis staat duidelijk dat het zoeken naar een lek, op kosten van de verzekering is. Als de lekzoeker inderdaad zijn werk niet vakkundig heeft uitgevoerd, vindt ik dat ze opnieuw iemand moeten sturen de zaak te onderzoeken.
ik heb momenteel al een klacht ingedient bij de ombudsman
Wat kunnen wij nu het beste doen???