autoverzekering

FastFreddy
Topic Starter

autoverzekering

#1 , 09 sep 2012 17:41

Wanneer men een autoverzekering heeft bij X en men verkoopt de wagen die in het contract staat en men koopt een nieuwe wagen aan, kan men dan zomaar zijn verzekering afsluiten?
Ik had begrepen dat een contract wel geschorst wordt voor 3 maanden bij het indienen van de nummerplaat en nadien automatisch stopgezet. Maar is men dan verplicht om opnieuw bij dezelfde verzekering een contract af te sluiten? Maakt het een verschil uit of dit tijdens deze 3 maanden is?
Ik kan me toch voorstellen dat een ander type wagen andere voorwaarden geeft en dat in dat geval een andere verzekering interessanter kan zijn dan de huidige.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 sep 2012 20:43

Als uw contract nog niet teneinde is moet u terug verzekeren bij uw huidige verzekeraar. Het contract is slechts "geschorst".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

FastFreddy
Topic Starter

#3 , 10 sep 2012 09:18

Hoe zit het dan met de looptijd?
Wordt de vervaldatum automatisch aangepast of blijft de vorige gelden.
Hiermee bedoel ik stel dat het contract nog 5 maanden loopt wordt dit dan automatisch terug een jaar?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 sep 2012 10:53

Na schorsing begint de oorspronkelijke termijn terug te lopen.

Terug naar “Algemeen”