betaling kruist brief advocaat, toch kosten betalen??

krisvs
Topic Starter

betaling kruist brief advocaat, toch kosten betalen??

#1 , 15 mei 2012 08:03

Beste,

vraagje.
Op 2 februari krijg ik een vervaldagbericht in de post van DAS-rechtsbijstand om mijn verschuldigd bedrag te betalen (150 EUR).
Mijn fout, ik verlies dit uit het oog en vergeet dit inderdaad te betalen.

Op 26 april krijg ik een bericht van aangetekende zending in de brievenbus. Door de schitterende openingsuren van de post kan ik deze pas ophalen op 3 mei.
De aangetekende brief is van DAS , het zou een 2de herinnering zijn (nooit de eerste in de bus gehad) en ik word met aandrang verzocht het bedrag onmiddelllijk te betalen.
In de brief staat:
"We zijn verplicht u te melden dat bij niet-betaling de waarborgen 15 dagen na de verzending van dit schrijven worden geschorst." (verzenddatum brief 24 april)
Ik betaal dus op 3 mei, via mijn uittreksels zie ik dat die verwerkt is op 7 mei.

Op 10 mei krijg ik een brief van een advocatenkantoor in de bus. (verzenddatum 9 mei) waarin staat dat ik nog steeds niet betaald heb, en onmiddellijk de hoofdsom (150 EUR) moet betalen plus nog 50 EUR extra kosten.
Ik neem contact op met het advocatenkantoor EN DAS (via mail).
Ik krijg antwoord dat ze de betaling ontvangen hebben op 08 mei maar dat ik de extra kosten toch nog moet betalen.

Kan iemand mij helpen en zeggen of ik deze effectief moet betalen? ben wel inderdaad het eerste vervaldagbericht uit het oog verloren, maar ik heb wel onmiddellijk betaald toen ik de aangetekende zending opgehaald heb ...

alvast bedankt ...

groeten
Kris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 mei 2012 09:23

Niet betalen, en stuur hen (best via AS) een kopie van uw uittreksel, waarbij u de bijkomende kost betwist. Dat u wijst op de datum van betaling (enige die van tel is) en verwerking (waar u niet voor verantwoordelijk bent, maar de bank) van uw betaling, en de verzenddatum (niet belangrijk, maar toch na verwerking) en ontvangstdatum (bij AS enige datum van tel) van hun schrijven, en dat daaruit volgt dat deze bijkomende kosten niet verschuldigd zijn. Dat u graag de wettelijke grond zou weten waarop zij zich baseren om deze toch op te eisen. Met vriendelijke groeten, en in 2-voud (gewoon en AS) opsturen.

Reclame

Terug naar “Algemeen”