veranderen autoverzekering

Frikke
Topic Starter

veranderen autoverzekering

#1 , 16 mar 2012 12:33

Hoi ,

Ik ben vandaag gaan luisteren naar prijzen van een autoverzekering bij twee andere maatschappijeen .

De ééne scheelde iets van een 95 € en de andere zelfs een 115 € .

Nu weet ik ook wel dat ik mij niet moet laten verlijden door de cijfertjes , maar ook moet bekijken of deze wel aan dezelfde voorwaarden voldoen als mijn huidige verzekering.

Nu mijn vraag .

Is het niet zo dat een bonus malussysteem bij alle verzekringsmaatschapppijeen hetzelfde moet zijn ?

Bvb dat de bonus malus bij alle maatschappijeen van - 2 tot 22 moet gaan
Dat je na een ongeval in fout bij elke maatschappij 4 bonus malussen stijgt en dat het ectra bedrag dat je hiervoor betaald hetzelfde is bij alle maatschappijeen ?

Of verschilt dit ?

Want natuurlijk kan het dan zijn dat je bij de ééne maatschappij wel minder betaald maar bij een ongeval meer betaald dan dat je dat bij je huidige had .

Waar zouden jullie nog op letten bij overgang ?

De maatschappijeen geven natuurlijk bij hun offerte nooit een folder mee waar de tarieven enz is taan .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2012 15:44

Was dat bonus-malussysteem, op vraag van Europa, niet afgeschaft?

Lightning

#3 , 16 mar 2012 23:49

Bonus-malus systeem is inderdaad niet meer verplicht. Desondanks passen de meeste maatschappijen het nog gewoon toe.
Elke maatschappij is dus vrij de manier te bepalen waarop de premies worden berekend.

Reclame

j.demoor

#4 , 18 mar 2012 09:09

COLLE,P.,De verplichte bonus-malus(=K.B.3 februari 1992) toch nog rechtsgeldig?,R.W.2004-05,836-837.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Algemeen”