voorschot schoolreis

jorick
Topic Starter
Berichten: 23

voorschot schoolreis

#1 , 14 jan 2012 13:45

als iemand een voorschot betaald heeft voor een schoolreis naar het buitenland, om en bij de 400 euro, maar in januari verander je van school en kan je dus niet meegaan op schoolreis, kan je dat geld dan terugvorderen? of kan dit maar voor een deel ? aangezien de reis maar binnen 3 maanden is, zou dit toch moeten lukken ?
iemand die kan helpen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 14 jan 2012 14:12

Wat zegt de school in kwestie?

jorick
Topic Starter
Berichten: 23

#3 , 14 jan 2012 14:20

ze gingen contact opnemen maar hebben dit nog steeds niet gedaan, maar zou het kunnen dat we ons geld niet terug zien? mogen ze dit zomaar doen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2012 19:50

Een voorschot van 400€ voor een schoolreis daar heb ik mijn vragen toch bij, oftewel ben ik te oud geworden om te te begrijpen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 16 jan 2012 10:15

“870.Een voorschot is een som geld...dat één der partijen aan de andere overhandigt bij het sluiten van het contract. Het kan betekenen: a) dat partijen zich het recht voorbehouden,het contract eenzijdig op te zeggen,-mits verlies van het voorschot...b dat het contract gesloten is.-een bewijsfunctie derhalve...c dat de koper contant een deel van de prijs betaalt...-Art.1590 BW behandelt het voorschot enkel als een middel tot opzegging...”(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,p.498).

Onderzoek in uw overeenkomst vooraf wat voorschot in uw geval betekent.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Algemeen”