familiale verzekering opzeggen?

lolo69
Topic Starter
Berichten: 1

familiale verzekering opzeggen?

#1 , 13 dec 2011 11:40

hello,
ik kreeg vandaag een overschrijvingformulier voor mijn familiale verzekering te betalen maar
ze is weer om hoog gegaan!ik heb geen kinderen in huis en vind het niet meer nodig!
ik heb gehoord dar vanaf de ogenblik dart de prijs omhoog gaat dan mag het direkt opgezegt worden
kan mij iemand dit bevestigen en zo ja hoe moet ik dat doen?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 270

#2 , 13 dec 2011 12:56

En wie gaat er betalen als U bv bij de buren een dure vaas omver loopt
En wie komt er tussen als U struikelt en tegen een auto aanvalt of wat dan ook?
U hoeft hem maar 1x nodig te hebben
Er zijn ook maatschappijen die goedkoper zijn voor alleenstaanden en oudere personen
Als er een prijsverhoging is met recht op opzeg, dan staat dat vermeld op het betalingsformulier
Anders dient U de opzegconditie's van de polisvoorwaarden na te leven

Franciscus
Berichten: 38738

#3 , 13 dec 2011 17:30

Nadat één schadegeval van ongeveer € 10.000 in ons voordeel is uitgesproken betaal ik met plezier de rest van mijn leven.
familiale geeft niet alleen dekking aan schade maar heeft dikwijls ook nog een rechtsbijstand (voor niet contractuele) zaken.
Ook als oudere heb je daar baat bij.
Ik denk ook steeds terug aan een zaak (o.k. van een kind) waar de ouders GEEN verzekering hadden. Waar het kind in fout was en zwaar gewond. Waar het volgens de dokters nog een 20-tal operaties zou moeten ondergaan, voor zijn volwassenheid. Toen geschat op honderdduizenden franken.

Reclame

Terug naar “Algemeen”