weigering uitbetaling van schuldsaldoverzekering

m-j.s weduwe W
Topic Starter
Berichten: 3

weigering uitbetaling van schuldsaldoverzekering

#1 , 17 nov 2011 20:32

mijn echtgenoot die inmiddels overleden is en ik hebben een krediet aangegaan bij X bank en verzekering Y. omwille dat wij al iets ouder waren hebben wij een schuldsaldoverzekering van 8000euro onmiddelijk moeten betalen! wij zijn een renovatielening aangegaan.dit was in het jaar 2007. wij hebben medische documenten ingevuld waarbij wij vermeld hebben dat mijn echtgenoot last had van lichte hypertensie waarvoor hij 1X per dag 1 pilletje amlor moest nemen. verder was mijn man kerngezond!!! wij hebben dan ook een grote renovatie aan ons huis gedaan.mijn man was bouwvakker en heeft jaren dit beroep uitgeoefend! tot dat hij in februari 2009 klachten kreeg van pijn rond zijn middenrif. waardoor de medische molen ineens heel snel begon te draaien en men op 5maart 2009 zeer kwaadaardige longkanker werd vastgesteld! na een zware behandeling van chemotherapie en bestralingen een ware lijdensweg!!! overleden is op 31juli 2009! en toen begonnen de problemen met Y! mijn man zou volgens hun al een hartpatient zijn geweest! maar hij heeft nooit in zijn leven een cardioloog gezien. zij weigerden de schuldsaldo van onze renovatie te betalen! en na verschillende insinuaties waaronder Y verklaart dat de dokters verkeerde informatie hebben gegeven heb ik een rechtszaak opgestart tegen cardif ma ondertussen werd ik gedagvaard door record bank! wij hebben cardif gedagvaard en de rechter heeft beslist dat X het moest regelen met Y! maar vorige week kregen wij een hele grote verrassing in de bus! X bank heeft een notaris aangesteld om ons huis openbaar te verkopen omwille dat Y weigert te betalen!!! wat ga ik hiertegen beginnen? ik ben achtergebleven met 3 kinderen! maar ik laat het hier niet bij!mensen let op wat je doet met Y dit zijn gangsterpraktijken waaronder een mr Z die ons dit krediet met schuldsaldoverzekering heeft verkocht! wij gaan verder met onze advocaat want deze praktijken gaan over lijken!!! letterlijk en figuurlijk!!!!! zij weten niet wat ze de mensen aandoen. dit draait alleen om geld! ik ga verder met de rechtszaak maar dit gaat in alle kranten verschijnen als mijn huis wordt verkocht en ik met mijn kinderen op straat beland! mijn echtgenoot is amper 51jaar geworden. hoe krijgt men zo een rouwproces verwerkt en zo een problemen met een verzekering genaamd Y verwerkt! toen ik mr Z en zijn vriendin W heb gemeld dat mijn man overleden was waren zij plotseling uit het zicht verdwenen! heb ik nooit niks meer van gehoord! dit noem ik dus FRAUDEURS!!!
Laatst gewijzigd door m-j.s weduwe W op 18 nov 2011 15:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2011 20:38

Ik zou toch eens de forumregels lezen en heel snel de namen uit Uw post verwijderen. Er bestaat zoiets als laster en eerroof, en dat blijkt ook niet zo goedkoop te zijn.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 17 nov 2011 20:40

Als ik het goed begrijp is er een vonnis geweest. Wat stond daarin?
Indien een notaris is aangesteld om een openbare verkoop te organiseren moet er toch eerst een veroordeling geweest zijn?
Anders kan er geen beslag worden gelegd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

m-j.s weduwe W
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 17 nov 2011 21:00

er is een vonnis geweest ja, de rechter heeft beslist dat de bank het met de verzekering moest uitvechten maar zij zijn er blijkbaar niet uitgeraakt en ineens viel er een gewone brief (geen aangetekende) in de bus van een notaris met het bericht dat record bank het huis openbaar wilt verkopen! de bank heeft ons gedagvaard en wij hebben de verzekering laten dagvaarden! maar we komen er niet uit. de bank laat die dagvaarding aan ons gewoon verder lopen. zij denken nu eenmaal zwart-wit. zo is dat.

Franciscus
Berichten: 38734

#5 , 18 nov 2011 15:13

U betaald blijkbaar de lening niet meer?
Zolang daar geen uitspraak over is lijkt me dat een heel gevaarlijke keuze.
U hebt hopelijk toch een advocaat die een en ander in verband kan brengen en laten opschorten tot definitieve uitspraak?

m-j.s weduwe W
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 21 nov 2011 15:05

we hebben een advocaat ja. we hebben de verzekering gedagvaard maar de uitspraak was onduidelijk. verzekering cardif moest het zich maar uitvechten met record bank. en nu heeft record mij gedagvaard.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 nov 2011 17:32

De rechtbank zou beslist hebben dat de bank het moet uitvechten met de verzekeringsmaatschappij.

Dit lijkt me een zeer merkwaardig vonnis. Het feit dat de bank overgaat tot het laten aanstellen van een notaris voor de openbare verkoop wijst er op dat de rechtbank de bank gelijk gaf en u veroordeelde.

Hebt u een kopie van het vonnis? Kan u de beslissing van de rechtbank letterlijk weergeven?

Terug naar “Algemeen”