Incasso voor polis die ik niet wil!

lagavulin
Topic Starter
Berichten: 21

Incasso voor polis die ik niet wil!

#1 , 17 mar 2011 22:48

Ik heb ooit een polis afgesloten bij DAS voor juridische bijstand voor consumtengeschillen...1 keer heb ik beroep willen doen op DAS, en dit omdat mijn vriendin zich in een abonnement met domiciliering en contract had laten praten bij HealthCity. De praktijken van zulke fitnessketens zijn genoegzaam gekend, de kleine lettertjes zijn dermate klein dat je een microscoop nodig hebt om ze te kunnen lezen, en bedenktijd gunnen ze niemand. Om een lang verhaal kort te maken: DAS kon niet helpen, mijn vriendin moest het contract uitzitten. Een les voor de toekomst.

Echter, hierdoor heb ik me de bedenking gemaakt dat die verzekering geen enkele toegevoegde waarde heeft voor mij. Ik was dus niet van plan die verzekering nog verder te nemen. Toen ik enkele maanden geleden een overschrijving in de bus kreeg belde ik naar mijn makelaar en die wist me te zeggen dat ik die polis dan maar gewoon niet moest betalen, waarna de verzekering stopgezet wordt. (dezelfde uitleg kreeg ik trouwens ivm een schuldsaldo verzekering die ik niet meer nodig had: volgens de dame van die maatschappij moest ik niets opzeggen, gewoon de polis niet betalen was voldoende).

Wat zie ik nu: vandaag steekt er een brief in de bus van een advocaat in Gent die in niet mis te verstanen bewoordingen zegt dat ik meteen moet betalen of dat ik anders honderden euro's kosten zal hebben aan rechtsprocedures. Dit is nogal gortig: ik heb niet 1 keer een aanmaning tot betaling gekregen....niet 1 keer (ik ben daarin erg precies)! Moet ik zulke bedreigende taal slikken? Hoe zit dat in feite voor verzekeringspolissen: moet je die expliciet opzeggen middels een aangetekend schrijven, of is niet langer betalen voor iets wat je niet wil hebben voldoende?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lagavulin
Topic Starter
Berichten: 21

#2 , 17 mar 2011 23:01

:-( net op internet de voorwaarden gevonden van DAS...3 maand voor de hoofdvervaldag per aangetekend schrijven...er staat wel bij vermeld dat DAS pas kan overgaan tot enigerlei actie mbt incasso NA een aangetekend schrijven hetwelk ik dus NOOIT gekregen heb...wat een ***boel...opzeg vertrekt nu, betaling ook, en het zal de laatste betaling zijn die ze ooit van mij krijgen!

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 26 mei 2011 16:53

Als u overeenkomsten afsluit met eender wie moet je toch in 99% van de gevallen een aangetekend schrijven sturen om dit stop te zetten.
Een les voor de toekomst :-)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38738

#4 , 26 mei 2011 18:40

U had vermoedelijk die AS moeten sturen en rechtsbijstand KAN pas optreden als U de regels volgt.
Opzeg ook aan DAS volgens hun voorwaarden niet vergeten en in het vervolg STEEDS de kleine letters lezen dan moet u achteraf niet kwaad op uzelf zijn

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 mei 2011 20:12

in het vervolg STEEDS de kleine letters lezen
u bent niet aan uw proefstuk toe. Deze van het contract van HEALTH-CITY had u ook al niet gelezen.
Vogende maal beter.

lagavulin
Topic Starter
Berichten: 21

#6 , 07 dec 2011 16:50

in het vervolg STEEDS de kleine letters lezen
u bent niet aan uw proefstuk toe. Deze van het contract van HEALTH-CITY had u ook al niet gelezen.
Vogende maal beter.
nogal laat mijn reactie :-) het health-city verhaal was niet mijn verhaal .... ttz, ik kon de kastanjes wel uit het vuur gaan halen voor een ander die zo stom was om dat contract niet te lezen :-)

lagavulin
Topic Starter
Berichten: 21

#7 , 07 dec 2011 16:54

U had vermoedelijk die AS moeten sturen en rechtsbijstand KAN pas optreden als U de regels volgt.
Opzeg ook aan DAS volgens hun voorwaarden niet vergeten en in het vervolg STEEDS de kleine letters lezen dan moet u achteraf niet kwaad op uzelf zijn

Klopt...kwaad op zichzelf zijn is soms goed: dan blijft een les goed hangen. Waar het mij meer om te doen was is het feit dat al te veel organisaties meteen incasso onder de arm nemen, zonder zelf hun eigen voorwaarden na te leven, met name dat ze eerst herinneringen sturen en dan een aangetekende aanmaning, alvorens tot incasso over te gaan....

Terug naar “Algemeen”