Pro Assist probleem

jayjay15
Topic Starter

Pro Assist probleem

#1 , 22 feb 2011 22:10

Beste

Ik heb net opgemerkt dat er geregeld (ik geloof om de 2 of 3 maanden) een bedrag van 18 euro van mijn rekening afgaat
en dit sinds 2008 voor pro assist. Ik dacht eerst dat het om een service van mijn bank ging ofzo en
heb er nooit echt aandacht aan besteed.. Maar nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar gaat dit om een gsm-verzekering,
voor mijn gsm van 2008 die ik datzelfde jaar nog heb verkocht. Dus een verzekering die helemaal geen nut heeft!
Blijkbaar hebben ze dat mij bij de winkel, als ik mij niet vergis Belcompany, aangesmeerd bij de aankoop van mijn gsm en sindsdien
heb ik daar niets meer van gehoord, nooit geen facturen, nooit geen contact en toch blijven ze geld van mijn rekening halen?

Kan ik hier iets aan doen? Want dat is toch een serieus bedrag dat ze zomaar in hun zakken steken?
Ik ben er eigenlijk niet goed van en ik weet dat ik deels schuld tref omdat ik dit nu pas opmerk, maar er staat ook niks van uitleg bij
de overschrijving je kunt ook geen details bekijken enkel het bedrag en de naam ProAssist.
Ik heb vandaag de domiciliering stopgezet en zal hun sowieso een mail sturen hiervoor, maar kan ik dat geld terugeisen?

Zijn er reeds bestaande zaken hieromtrent?

Alvast bedankt!
MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 22 feb 2011 23:57

Met het stopzetten van de domiciliëring en een aangetekend schrijven zal de stopzetting van de verzekering vermoedelijk wel lukken.
Terug eisen van betalingen gaat vrees ik niet lukken. De diensten waarvoor u betaalde zijn tenslotte al reeds geleverd. Uw gsm was al die tijd verzekerd.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Turaki

#3 , 23 feb 2011 09:29

Tip: nooit uw rekeningnr op papier zetten bij een (deze) telecomwinkel, en cash betalen. Het is al vaker gehoord dat men "gewoon wat informatie verzameld", en dat men opeens blijkt een verzekering afgesloten te hebben. U kan nog klacht indienen bij de economische inspectie, daar u geen contract heeft getekend, nog opdracht tot domicileering heeft gegeven. Of u uw centen nog kan terugkrijgen, betwijfel ik echter wel.

Reclame

Lightning

#4 , 23 feb 2011 11:05

Tip: nooit uw rekeningnr op papier zetten bij een (deze) telecomwinkel, en cash betalen. Het is al vaker gehoord dat men "gewoon wat informatie verzameld", en dat men opeens blijkt een verzekering afgesloten te hebben. U kan nog klacht indienen bij de economische inspectie, daar u geen contract heeft getekend, nog opdracht tot domicileering heeft gegeven. Of u uw centen nog kan terugkrijgen, betwijfel ik echter wel.
Waaruit leidt u af dat TS geen contract voor een verzekering of opdracht tot domiciliëring heeft getekend? 9/10 heeft TS hier wel degelijk voor getekend bij de aankoop van zijn GSM maar de voorwaarden en/of kleine lettertjes onvoldoende of niet gelezen.

@TS Geld terugeisen, ik vrees ervoor...

jayjay15
Topic Starter

#5 , 23 feb 2011 11:25

Alvast bedankt voor uw reacties! Op internet vond ik al heel wat boze mensen die in hetzelfde schuitje zitten.. zoals iemand die dit jaar ontdekte dat ze al sinds 1999 betaald voor een gsm (die ze ook al lang niet meer heeft), allé kan die firma dan niet vermoeden dat een gsm waarschijnlijk niet zo lang mee zal gaan. Haar nummer was ook al buiten gebruik. Kunnen ze dan niet eens schriftelijk contact opnemen?

Ik vind het vooral zeer vreemd dat ik nooit een bewijs kreeg van betaling (factuur of dergelijke) en nooit geen contact meer had met die mensen..
Kunnen zij dat zo maar?
Het gaat ook om een klein bedrag (behalve als je alle kleine bedragen optelt natuurlijk) en je kijkt er vlug over! Er zijn wss nog heel wat mensen die hier ingetrapt zijn.. zo word je natuurlijk snel en gemakkelijk rijk.. ik las op het net dat ProAssist geen last heeft gehad van de crisis.. tja hoe zou dat komen!

Ik kan me moeilijk herinneren dat ik een contract heb getekend.. Maar ik zal dit zeker eens uitzoeken!
En wat met het verbod op koppelverkoop? (mocht ik natuurlijk het contract nog terugvinden enzo..)

Misschien een nieuwe topic voor BASTA.

Nu ik heb daarnet gebeld en ze vertelde mij dat ik het contract via mail of fax kan opzeggen en ik daarvan een bevestigingsmail zal ontvangen.
Kan ik dit vertrouwen of stuur ik toch beter een aangetekend zenden?

Mvg

EvilFreD

#6 , 23 feb 2011 12:42

Waarom vinden mensen die hun eigen uitgaven niet in de gaten houden toch altijd dat andere mensen/bedrijven daar verantwoordelijk voor zijn?

En koppelverkoop? Was verzekeren een keuze of een optie? Was het onmogelijk om het toestel zonder verzekering te kopen? Mag dan niets meer samen verkocht worden?
In de supermarkt een volle kar boodschappen mag niet, men moet voor ieder artikel terug de winkel in?

U moet zich even de vraag stellen in hoeverre u de verantwoordelijk in deze kwestie bij uzelf moet zoeken. Tenzij u minderjarig was op het moment van de koop werd u geacht, naar redelijkheid, de gevolgen van uw eigen handelingen voldoende te kunnen inschatten.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

jayjay15
Topic Starter

#7 , 23 feb 2011 13:16

Sorry dat ik het vervelend vind dat ik geld uitgeef aan iets waar ik helemaal geen plezier aan heb gehad!
Mag een mens nog gefrustreerd zijn?

In mijn eerste bericht zeg ik toch letterlijk dat ik ook schuld tref!

jayjay15
Topic Starter

#8 , 23 feb 2011 13:26

Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd om de verzekering stop te zetten en ik kreeg een antwoord terug dat ze op basis van mijn naam en adres het abonnement
niet kunnen stopzetten, ze hebben volgende zaken nodig:
· Uw debiteurennummer
· Gsm-nummer waarop de verzekering betrekking heeft
· IMEI-nummer waarop de verzekering betrekking heeft
· Type toestel waarop de verzekering betrekking heeft

Natuurlijk kan ik dit niet verschaffen, ik heb zelfs geen flauw idee welke gsm ik in die tijd had.. Het gsmnr is al lang niet meer in gebruik, toch niet door mezelf, ..

Ik zal nog maar eens bellen zeker?

EvilFreD

#9 , 23 feb 2011 14:15

Ik reageerde ook niet naar aanleiding van uw eerste bericht, maar naar aanleiding van uw bericht van vandaag.
Daarin liet u toch echt doorschemeren dat u van mening was dat de verz.mij. schuld trof, en niet u.
En ik viel u niet persoonlijk aan trouwens, ik spreek in de algemeenheid der zaken.
Ik begrijp uw frustatie. Het gaat hier tenslotte om sluikse verkooptrucjes.
Maar wanneer je er in trapt, of wanneer je je bankbewegingen niet goed genoeg controleert ben je daar wel zelf verantwoordelijk voor.
Dat leek u in eerste instantie goed te begrijpen, maar in tweede instantie wat minder :)

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Telenet.
Een helpdeskmedewerker had een verandering van mijn diensten doorgevoerd die ik niet gevraagd had.
Dat heeft mij enkele maanden 40 euro te veel kost.
Toen ik daar achter kwam heb ik de veranderingen ongedaan gemaakt, ingaande vanaf dat moment.
Terugbetaling eisen van hetgeen Telenet mij te veel had gekost heb ik nooit overwogen. Simpelweg omdat ik vond dat het mijn eigen schuld was.
Had ik mijn rekeningen maar beter in de gaten moeten houden.

WP002

#10 , 23 feb 2011 14:54

En koppelverkoop? Was verzekeren een keuze of een optie? Was het onmogelijk om het toestel zonder verzekering te kopen? Mag dan niets meer samen verkocht worden?
De nieuwe wet stipuleert duidelijk dat als 1 van de 2 producten een verzekering is, dit niet mag.

EvilFreD

#11 , 23 feb 2011 15:16

De nieuwe wet dateert van na de feiten.

mava105
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 feb 2011 16:09

Je kan hen altijd via AS bang maken en zeggen dat je 1- niet meer betaald en 2- dat je klacht zal neerleggen bij het ministerie van economische zaken en 3- dat je ook kontakt zal opnemen met test-aankoop.
En dan hopen dat ze u niet dagvaarden voor betaling van de rest.

EvilFreD

#13 , 23 feb 2011 22:41

De nieuwe wet stipuleert duidelijk dat als 1 van de 2 producten een verzekering is, dit niet mag.
En nogmaals, was het überhaupt wel koppelverkoop? Het is geen gratis dienst die wordt aangeboden als je het toestel koopt. Er wordt niet gesproken over korting.
Het toestel is ook verkrijgbaar zonder de verzekering.

Franciscus

#14 , 16 mar 2011 15:22

Vraag of ze een copie van uw contract willen opsturen.
Ze weten tenslotte dat u het bent gezien ze uw naam adres en bankrekeningnummer EN uw handtekening hebben.
U kan ook aan de bank copie van domiciliëring vragen en dat meesturen

Lanox

#15 , 16 mar 2011 16:16

Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd om de verzekering stop te zetten en ik kreeg een antwoord terug dat ze op basis van mijn naam en adres het abonnement
niet kunnen stopzetten, ze hebben volgende zaken nodig:
· Uw debiteurennummer
· Gsm-nummer waarop de verzekering betrekking heeft
· IMEI-nummer waarop de verzekering betrekking heeft
· Type toestel waarop de verzekering betrekking heeft

Natuurlijk kan ik dit niet verschaffen, ik heb zelfs geen flauw idee welke gsm ik in die tijd had.. Het gsmnr is al lang niet meer in gebruik, toch niet door mezelf, ..

Ik zal nog maar eens bellen zeker?
Domiciliëring ongedaan maken bij de bank. Ze zullen rap genoeg weten over welke verzekering het gaat. Laat ze anders eens opzoeken via Uw rekeningnummer, dat kennen ze blijkbaar toch goed genoeg.

Terug naar “Algemeen”