auto in beslag genomen?

Jorreke
Topic Starter
Berichten: 2

auto in beslag genomen?

#1 , 30 okt 2006 18:25

Beste,

Anderhalve maand geleden heb ik een 2dehands auto aangekocht (Seat Ibiza).
Er was een mondelinge overeenkomst tussen mij en de verkoper (kennis) dat wanneer zijn nieuwe auto in orde was ik zijn auto zou krijgen.
Enkele weken later werd hij door de politie tegen gehouden en is zijn auto in beslag genomen omdat hij zonder verzekering reed.

Ik heb ondertussen al enkele keren naar de politie gebeld en gezegd dat de auto van mij is, om hem dan zo vrij te krijgen.

De politie zegt dat ik een verzekering moet afsluiten voor ik hem los krijg.
De verzekering zegt dat ik eerst naar de keuring moet gaan voor ik een verzekering krijg (keuring voor verkoop).
Maar hoe moet ik naar de keuring gaan, als de politie de auto niet lost?

Ik dacht eerst aan Z-plakken (van de garage). Maar dit laat de politie blijkbaar niet toe. (wat me ten zeerste verbaasd).

De verkoper krijgt geen verzekering meer omdat hij geschorst is bij zijn verzekering en om de zwarte lijst staat.

Met de takelwagen gaan halen mag ook niet blijkbaar.

De verzekering van mijn vader zijn auto voor 1 dag overzetten laat de verzekering blijkbaar ook niet toe.

Wat moet ik doen? Gaat de politie zijn boekje te buiten i.v.m. de Z-plakken (van de garage)?

Gelieve me iets te laten weten aub.

Vriendelijke Groeten
Youri Follman

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 30 okt 2006 18:43

Zo u kan bewijzen dat u de eigenaar bent lijkt het me dat u de wagen mag gaan halen, met een takelwagen weliswaar of met z platen.

Als ik U was ging ik naar een ander politiebureau en legde ik het daar eens voor.

Reclame

Terug naar “Algemeen”