Wij bewonen twee woningen die onze eigendom zijn. Geen enkele woning is dus verhuurd. Beide woningen worden uitsluitend door mij, mijn echgenote en kinderen op volgende wijze gebruikt:
Ik, mijn echtgenote en twee (intussen) meerderjarige kinderen woonden gedurende 30 jaar in woning A. We waren er allen gedomicilieerd. Wij hebben recentelijk een tweede woning (appartement) gekocht. Daar ben ik nu gedomicilieerd alsook mijn echtgenote. Aangezien de meerderjarige kinderen in de streek van woning A studeren/werken en gewoonweg in die woning zijn gebleven hebben ze hun domicilie daar laten staan. Maar ze verblijven tijdens de weekends en vakanties meestal samen met ons in woning B.
Ik en mijn echtgenote verblijven 50 percent van de tijd in woning A en 50 percent in woning B. In beide woningen staan alle nutsvoorzieningen en kontrakten ivm die woning op mijn naam. Zo bijv. kabelaansluiting, vaste telefoon, internetaansluiting. Uiteraard zijn ook de inboedels in beide woningen van mij en mijn echtgenote en als dusdanig door ons verzekerd tegen brand en andere risico's.
De familiale polis stipuleert dat ikzelf en mijn echtgenote zijn gedekt, alsook alle personen die samen met de verzekeringsnemer in de woning van de verzekeringsnemer verblijven. Het is me niet duidelijk of de polis naast mij en mijn echtgenote ook mijn kinderen in hun hoedanigheid van medebewoners door deze polis gedekt zijn.