#1 , 13 jul 2010 10:46
Vorige week heb ik een aanrijding gehad met mijn auto. Mijn voorganger was te ver doorgereden op een kruispunt en reed daarna achteruit zonder te kijken tegen mijn auto aan waardoor mijn voorbumper beschadigd en doorgescheurd is. Gister is mijn auto bij een autoschade bedrijf geweest en is de schade-expert geweest om het schade bedrag te bepalen. Nu heeft deze meneer bepaalt dat er al schade aan de bumper zat waardoor hij een bedrag van EUR 250,00 aftrekt van het totale bedrag van EUR 650,00 (totale kosten voor een nieuwe bumper). De reden ervan is dat het niet de bedoeling is dat ik er "beter" van word. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Er zat een klein krasje op de bumper, geen deuk. Door deze aanrijding heb ik geen andere keus dan de bumper te laten vervangen, met het bestaande krasje kon ik gewoon doorrijden. Voor mijn part wordt het krasje na vervanging van de bumper weer opnieuw aangebracht zodat ik er niet "beter" van word. Kan ik tegen deze beslissing in beroep gaan? Of bijvoorbeeld een second opinion aanvragen? Als ik een beetje polish aanbreng is er waarschijnlijk nog weinig te zien van de kras.