MME: zijn er verplichte formaliteiten voor verzekeraars?

fae
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: strombeek-bever

MME: zijn er verplichte formaliteiten voor verzekeraars?

#1 , 11 sep 2006 16:14

Hallo,
In het kader van een arbeidswegongeval dat me een aantal jaar geleden is overkomen vraag ik me de volgende zaken af mbt een MME:
- bestaat er een wettelijke verplichting voor de verzekeringsmaatschappij of de arts van de tegenpartij of voor de raadsgeneesheer van het slachtoffer om het MME-protocol vooraf naar de verzekeringsmaatschappij van het slachtoffer te sturen?
- is er voor bovengenoemde personen een wettelijke verplichting om de verzekeringsmaatschappij van het slachtoffer vooraf op de hoogte te stellen van het feit dat een MME-zitting zal plaatsvinden?
- is het gebruikelijk dat het slachtoffer op zo'n zitting (waar geen advocaat aanwezig is) geen bedenktijd krijgt en dezelfde dag moet tekenen?
- is het toegestaan om de echtgenoot van het slachtoffer naar buiten te sturen zodat er geen getuigen van de besprekingen zijn?
- heeft de tegenpartij wettelijk het recht om een MME-protocol in de andere landstaal aan het slachtoffer voor te leggen indien het slachtoffer vooraf heeft laten weten in het Nederlands te willen corresponderen?
- heeft mijn verzekeringsmaatschappij het recht om me bijstand van een advocaat te weigeren nadat ik hen verteld heb dat ik ernstige twijfels heb over de integriteit van mijn raadsgeneesheer en dat ik totaal niet overtuigd ben dat een MME mijn rechten niet zal beknotten (ik heb namelijk een hoge BAO - wat nu blijkt want uiteindelijk heb ik uit eigen beweging de onderzoeken laten uitvoeren voor klachten die alle betrokken artsen altijd hebben genegeerd)? Er werd nl. een advocaat geweigerd omdat mijn verzekeringsmaatschappij wilde dat ik eerst een MME doorliep...
Ter randinfo: mijn dossiers in arbeidsrecht en gemeen recht zijn nog steeds niet afgesloten, er kan dus nog het ??n en ander rechtgetrokken worden (hoop ik).
Bij voorbaat duizend maal dank om me hierover wat helderheid te verschaffen!
Met vriendelijke groet,
Fae

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding