Schade aan voertuig tijdens repatriëring

Emily1985
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Schade aan voertuig tijdens repatriëring

#1 , 07 mar 2023 17:20

Goeiemiddag,

In augustus 2022 werd onze auto weggesleept in Italië wegens een panne. Dit door onze Europese bijstandsverzekering "Go Europe" van Touring.

Om een lang verhaal kort te maken. Wijzelf zijn na veel miserie met een vervangwagen naar huis gekomen van Italië. Onze wagen werd gerepatrieerd naar onze garage in België half oktober 2022. Ruim 1,5 maand later dus. Daar is de wagen hersteld.

Meteen als ik met de wagen thuiskwam heb ik de wagen gewassen omdat hij heel vuil was. Tijdens het wassen heb ik opgemerkt dat er op verschillende plaatsen schade was. Ik heb dit ook meteen gemeld aan mijn garage en aan Touring. Er was op 3 plaatsen schade. Van 2 plaatsen heb ik geen foto's op het moment dat de wagen weggesleept werd omdat ze op onzichtbare plaatsen onderaan de wagen zaten. De derde schade en de grootste kost is de autospiegel. Daar heb ik wel een foto van net voordat de auto werd weggesleept en is duidelijk te zien dat er geen schade was.

Touring zei mij dat ik bestek moest laten opmaken voor de schade en dit is ook gebeurd. In totaal waren er +/- 1.100,00 euro kosten aan de wagen.

Na veel telefoons en heen en weer mailen hebben zowel Touring als de onderaannemer die het transport hebben uitgevoerd eind januari laten weten dat ze niet tussenkomen in de schade omdat mijn garage de afleverbon van de wagen heeft afgetekend en geen schade heeft aangeduid op dit formulier.

Ik heb daarop de foto's opgevraagd die de transporteur heeft gemaakt op het moment van aflevering bij mijn garage en daarop is wel te zien dat er schade is aan de autospiegel op het moment van aflevering. Ik heb dit opnieuw laten weten aan Touring, maar tot op heden heeft de transporteur nog steeds niets laten weten aan hen.

Kunnen jullie mij zeggen in hoeverre ik dit nog verder kan aanpakken? Of is dit een verloren zaak?

Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 mar 2023 19:21

aangeven bij uw eigen verzekering

Emily1985
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2023 20:19

aangeven bij uw eigen verzekering
Zij komen niet tussen omdat er een contractuele band was tussen onszelf en Touring. We dienen het met Touring te regelen...

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 07 mar 2023 21:37

eens vragen dan of uw rechtsbijstand niet tussen kan komen zodat u op zen minst een advocaat op zaak kunt zetten

Emily1985
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2023 22:45

eens vragen dan of uw rechtsbijstand niet tussen kan komen zodat u op zen minst een advocaat op zaak kunt zetten
Ook gevraagd, autoverzekering wil dit niet doen om dezelfde reden (contractuele overeenkomst met Touring). Andere persoonlijke verzekeringen (familiale) zelfs ook proberen over aanspreken, kunnen hier ook niet in tussen komen voor de rechtsbijstand.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mar 2023 08:07

Rechtsbijstand bij contractuele geschillen is inderdaad duurder en standaard niet inbegrepen.

Bij een herstelkost van 1.100 euro en aansprakelijkheid die zelfs niet helemaal vaststaat, gaat het objectief gezien minder geld en stress kosten om zelf te betalen.

Emily1985
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2023 14:30

Beste,

Bedankt voor de info.

Mvg

Terug naar “Algemeen”