Schade aan auto bij autokeuring

willy07
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan auto bij autokeuring

#1 , 01 feb 2023 11:12

Ik maakte het volgende mee
ik ga naar autokeuring en bij aanvang meldde ik dat het een permanente 4x4 was met visco in tussenbak
bij remtest vooraan springt mijn auto luid hoorbaar uit de testbank en er werd geen remtest meer gedaan achteraan
toen ik mijn auto aan de uitgang terugkreeg hoorde ik meteen een abnormaal geluid wat er voordien niet inzat
ik diende meteen klacht in en ben niet weggereden want dit was niet meer mogelijk
er is een formulier ingevuld door de persoon op de keuring en ik heb ook een bewijs van betaling
keuring wijst nu alle aansprakelijkheid af
ik heb ook een persoon die alles zien gebeuren heeft die ook stond te wachten daar, waarvan ik telefoonnummer heb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 feb 2023 16:17

Aangetekende ingebrekestelling sturen

Als daar geen positief antwoord op komt: keuring dagvaarden voor burgerlijke rechtbank

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 01 feb 2023 19:17

En uw rechtsbijstandsverzekering en eventuele andere verzekeringen in kennis stellen en hen een dossier laten openen.

Reclame

willy07
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2023 20:19

rechtsbijstand komt na discussie niet tussen, is geen ongeval ...
er werd meteen een melding van gemaakt op de keuring en ik heb het terrein niet verlaten.
auto is nog steeds in de staat zoals het gebeurd is

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 01 feb 2023 21:02

Rechtsbijstand is meer dan alleen maar voor auto ...tenminste als u een algemene rechtsbijstandverzekering hebt.
Uw familiale wegens schade door derden ( als daar ook contracten bij vermeld staan).

Sirkii
Berichten: 5414

#6 , 02 feb 2023 10:20

Rechtsbijstand is meer dan alleen maar voor auto ...tenminste als u een algemene rechtsbijstandverzekering hebt.
Uw familiale wegens schade door derden ( als daar ook contracten bij vermeld staan).
Zo n algemene rechtsbijstand is wel duur: 2-300€ voor een basisdekking met uitsluitingen (scheiding, arbeidsgeschillen, …)

Terug naar “Algemeen”