Nummerplaat geschrapt - factuur gekregen zonder detail

Macavity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Nummerplaat geschrapt - factuur gekregen zonder detail

#1 , 14 nov 2022 18:46

Hallo,

Ik probeer al maanden mijn moeder haar autoverzekering stop te zetten.

Eerst kreeg ze een factuur (augustus) voor de kilometerverzekering voor en periode van augustus 2022 tot feb 2023. Na telefonisch contact bleek dat niet te kloppen. De nummerplaat is 29/06/22 geschrapt en ze hadden haar klantnummer gebruikt als kilometerstand.

Een paar weken geleden kreeg ze opnieuw een factuur, zonder berekening, enkel dat het over een openstaande factuur van augustus gaat.
Telefoon nemen ze niet op, mails naar de klantendienst gestuurd, ze antwoorden niet. Ondertussen heeft ze al een herinnering gekregen en nu weer 1 dat ze het recht hebben om een incasso bureau in te schakelen.

Ik weet niet meer wat doen om antwoord te krijgen en ik wil niet dat er iemand bij mijn 91 jarige moeder voor de deur staat.

Hoe kan ik hen stoppen ?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 14 nov 2022 19:05

incassobureau kan buiten wat dreigen niet veel doen

stuur ze een aangetekend ingebrekestelling waarin u verwijst naar alle voorgaande communicatie en dat u een oplossing eist binnen de 14 dagen

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 14 nov 2022 19:15

Nummerplaat is geschrapt dus.
Hebt u hen aangetekend bewijs daarvan gestuurd?
Aangetekende opzeg ?

Reclame

Macavity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2022 19:21

"Nummerplaat is geschrapt dus.
Hebt u hen aangetekend bewijs daarvan gestuurd?
Aangetekende opzeg ?"

Niet aangetekend, al twee maal gemailed. Bij de overheid is het geschrapt. Maakt het een verschil met een aangetekende brief ?

Macavity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2022 19:24

incassobureau kan buiten wat dreigen niet veel doen

stuur ze een aangetekend ingebrekestelling waarin u verwijst naar alle voorgaande communicatie en dat u een oplossing eist binnen de 14 dagen
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik associeer ingebrekestelling met schade. Dank voor de tip !

Terug naar “Algemeen”