Waterschade, welke verzekering aanspreken

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

Waterschade, welke verzekering aanspreken

#1 , 25 okt 2022 06:56

Een aannemer is mijn plat dak aan het isoleren.
iedere dag wordt het dak met een groot zeil afgedekt, maar waarschijnlijk is dat zeil met de harde wind in het weekend verschoven, waardoor ik nu op 2 plaatsen water binnenkrijg.

Moet dit nu via mijn eigen brandverzekering geregeld worden, of moet de aannemer dat met zijn verzekering regelen ?

Maandag is het beginnen druppelen in mijn slaapkamer, ik heb onmiddellijk de werfleider en hun algemeen nummer gebeld om te vragen om iemand langs te sturen om iets aan het probleem te doen, om de insijpeling van het water te stoppen, maar er is niemand gekomen.
Als ik de werfleider in de namiddag terugbelde zij hij me dat er mensen ingepland zijn om vandaag verder aan het dak te komen werken.
Vannacht is het lek erger geworden, en heb ik gemerkt dat er nu ook water uit de airco binnenunit drupt, en er langs de muur ook water naar beneden sijpelt.
Om te voorkomen dat er nog meer water in de airco terecht komt, heb ik daar een platic zak over gehangen,
en om te vermijden dat het water dat langs de muur naar beneden sijpelt, door de vloer van de slaapkamer zou doorsijpelen naar onderliggende verdieping wrijf ik de muur regelmatig droog met een handdoek.

Ik zou ineens een aangetekend schrijven willen sturen om de aannemer aansprakelijk te stellen + dezelfde text ook per mail naar het bedrijf sturen, met een verwijzing naar elkaar.
Zijn er daarvoor vormvereisten of dingen die zeker in de tekst moeten voorkomen ?
Ik heb ook foto's genomen van de situatie, die ik bij het AS en de mail zal bijvoegen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 25 okt 2022 08:44

U hebt schade door insijpelend water, dus moet uw verzekering in de eerste plaats tussenkomen (en de aannemer aantoonbaar verwittigen met de vraag om onmiddellijke herstelling. Doe dat ASAP, dus echt NU !


Uw verzekering zal zich dan wel naar de aannemer keren; de aannemer zal zijn aansprakelijkheidsverzekering moeten / kunnen aanspreken.

Intussen doet u het mogelijke om de schade te beperken (en dit is ook een verplichting naar uw verzekering toe)

Reclame

Terug naar “Algemeen”