Aangereden maar niet verzekerd

Meloenie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangereden maar niet verzekerd

#1 , 30 sep 2022 13:38

Ik had deze week iets vervelend aan de hand. Ik werd aangereden door een andere wagen. Ik had mijn verzekeringsbewijs in de auto dat nog geldig was. Omdat ik onlangs veranderde van verzekering is daarbij iets fout gelopen (de verzekeringen sloten niet mooi aan op elkaar) waardoor ik blijkbaar toch niet verzekerd bleek op het moment van het ongeval. De oude verzekering wil me niet meer helpen omdat ik niet verzekerd meer was bij hen en mijn nieuwe verzekering wil me ook niet helpen omdat ik bij hem op dat moment nog niet verzekerd was.
De politie kwam ter plaatse en stelde op dat moment ook niet vast dat ik niet verzekerd was, omdat mijn verzekeringsbewijs blijkbaar langer geldig was dan mijn polis zelf.
Wat moet ik nu doen? Hoe moet ik de schade aan mijn auto verhalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 30 sep 2022 14:35

Er is blijkbaar iets grondig verkeerd gelopen met de combinatie opzeg eerste verzekering / ingangsdatum volgende verzekering...

U kan mijns inziens enkel de persoon of firma aanspreken die de overgang regelde. Voor de invordering van uw schade zal u uiteraard zelf moeten instaan (kosten daarvoor eventueel trachten te verhalen op hogergenoemde persoon)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 sep 2022 23:39

Bij mijn weten ben je gedekt voor de periode op je verzekeringsbewijs ...

Misschien eens informeren bij

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... zekeringen

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 01 okt 2022 08:52

Bij mijn weten ben je gedekt voor de periode op je verzekeringsbewijs ...

Misschien eens informeren bij

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... zekeringen
Is dat ook zo indien hij de polis zelf opgezegd heeft tegen een bepaalde datum?
De vroegere groene kaart ging ook wel wat verder dan de gewone vervaldatum, maar een schadegeval overkomen na die normale vervaldatum, en waarbij de nieuwe premie om een of andere reden niet betaald werd, gaf niet automatisch recht op dekking.

Terug naar “Algemeen”