Familiale verzekering - hond aangevallen

Fien1234
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Familiale verzekering - hond aangevallen

#1 , 19 okt 2021 20:48

Zoals eerder gezegd werd mijn mama en haar hondje aangevallen in juli door een grote hond, de eigenaar kon haar hond niet houden...
Ons mama haar hondje heeft een zware revalidatie en operaties gehad en de medische kosten bedroegen rond de 1000 euro. Verzekeringen werden aangesproken en de kosten werden begin september doorgegeven, er is ook klacht ingediend maar de pv werd geseponeerd omdat de verzekeringen dit onderling moeten regelen. Toch wil de verzekering van de tegenpartij niet overgaan tot betaling, ze willen inzage in de pv... waarom weigert die verzekering? Als er geen klacht werd ingediend was er toch ook geen pv en regelen de verzekeringen dat toch ook onderling, op zen minst als de tegenpartij een familiale heeft, waar ik van uit ga anders zou de verzekering toch geen contact houden met onze verzekering? Er zitten al advocaten tussen van onze verzekering maar ik wordt er zo boos van dat dit blijft aanslepen... ik begrijp niet wat de reden kan zijn, haar hond heeft ons mama en hondje aangevallen en is toch logisch dat zij de schade moeten vergoeden. We gaan inzage in de pv vragen om te zien wat haar verklaring was, we denken dat daar mss iets niet correct is...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 19 okt 2021 21:31

Dat PV kan mogelijk uitsluitsel geven over aansprakelijkheid… Uw versie van het verhaal lijkt me aansprakelijkheid van tegenpartij in te houden. Maar in het PV kan bvb staan dat het hondje van uw mama zelf als eerste agressie vertoonde en dat de grote hond reageerde, of…
In elk geval is die PV een bron van informatie - die ook al is ze geseponeerd - wel impact kan hebben op aansprakelijkheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Fien1234
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2021 06:31

Dat begrijp ik, maar zowiezo is het in dat pv toch ook ons woord tegen het hare... wij weten niet wat zij verklaard heeft, waren geen getuigen. Haar man heeft die avond wel de gegevens van de verzekering gegeven, zij bleek achteraf dronken, maar hebben we geen bewijzen van.ik hoop vandaag meer te weten

Reclame

Terug naar “Algemeen”