Hospitalisatieverzekering, de moeite?

UCLL01
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Hospitalisatieverzekering, de moeite?

#1 , 20 jun 2021 14:41

Hallo,

Ik ben 26 jaar oud en twijfel om een hospitalisatieverzekering te nemen. Ik vroeg me af of dit de moeite is op mijn leeftijd, of wacht ik hier beter mee tot ik ouder ben? Ik heb geen medisch verleden.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 20 jun 2021 15:48

Dat is een afweging die je moet maken voor jezelf, geen juridische vraag.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 20 jun 2021 15:51

Tja, da s uw keuze. Hoe vroeger je ermee begint hoe minder uw premies stijgen bij t ouder worden. Hoe ouder je bent hoe groter de kans op medische voorgeschiedenis waardoor er uitsluitingen komen en of weigeringen.

De luxe van een eenpersoonskamer is voor velen wel wat geld waard.

Ben zelf onlangs gestopt met werken met een genereus aanbod van de werkgever om z n hospitalisatieverzekering te verlengen. Kost me nu zo n 35€ per maand voor mij en echtgenote in volle dekking op eenpersoonskamers. Binnen 15 jaar of zo komt er nog een bedragje bij. Twee nieuwe verzekeringen zouden zo n 120-150€ per maand gekost hebben. Dan weet je t wel ;-) ook als je nog geen voorgeschiedenis hebt.

Vraag info op - incluis verwachte premieevolutie naarmate je ouder wordt - en beslis dan.

Idd geen juridische vraag ;-)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 20 jun 2021 17:59

Schitterende juridische argumentatie !

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 jun 2021 19:53

Welke zijn de betreffende wetsartikelen in deze?

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jun 2021 20:12

Hallo,

Ik ben 26 jaar oud en twijfel om een hospitalisatieverzekering te nemen. Ik vroeg me af of dit de moeite is op mijn leeftijd, of wacht ik hier beter mee tot ik ouder ben? Ik heb geen medisch verleden.

Mvg
Beste TS is misschien geen juridische vraag, maar toch een opinie in deze.

U bent jong en heeft geen medisch verleden. Ideaal om een goede hospitalisatieverzekering af te sluiten = goedkoper en voordeliger.
U kunt morgen een ongeval krijgen of een aandoening ( niemand heeft een glazen bol ). Als u daarna een verzekering afsluit = veel duurder of zoals al aangegeven schrapping bepaalde onderdelen verzekeringspolis en uitsluitingen risico's..

Indien u het betaalbaar acht, zeker niet twijfelen. Sommigen wachten te lang.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 21 jun 2021 12:25

Ik persoonlijk heb al veel geniet gehad van mijn hospitalisatieverzekering (als je dat al genieten kan noemen) Heb al meermaals de jaarlijkse kost er uit gehaald. Het is pas als je ouder bent dat je ze nodig hebt.
En aan al die klagers dat ziekenhuizen en dokters duur zijn, had vroeger eens aan een hospitalisatieverzekering gedacht, dan moest je nu niet klagen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 21 jun 2021 12:47

Geen commentaar.

Wordt het hier niet hoog tijd voor een slot ?

pho450
Berichten: 192

#9 , 21 jun 2021 12:57

Dus met andere woorden, u vind het terecht en goed, dat men iemand meestal dan nog oudere mensen geld aftroggelt. Waar is uw moraal en uw eer man ?
Dit heeft mijn inziens weinig met moraal en eer te maken. Elke verzekering lijkt geld af te troggelen, tot op het moment dat je ze eens echt nodig hebt. Het staat je vrij om de gok te wagen, als alles goed gaat heb je een pak geld bespaard, maar als het één keertje goed fout gaat ...
Het hoeft zelf niet fout te gaan. Plan je als vrouw kinderen? Dan heb je er ook al snel een voordeel aan.

Sianna
Berichten: 156

#10 , 21 jun 2021 20:23

Ik lees nergens of u vrouw of man bent, maar indien vrouw, en u denkt aan kinderen: vast en zeker afsluiten én absoluut voor de zwangerschap, aangezien er meestal wel wachttijden zijn. Er kan vanalles mislopen bij de geboorte (keizersnede, langer verblijf, kindje op neonato, .... ) En dan is een hospitalisatieverzekering zeker geen luxe. Denk even goed na wat voor u belangrijk is (eenpersoonskamer bvb bij een bevalling is aan te raden, zie dan dat alle kosten daarvan mee gedekt zijn, kijk ook na of uw kindje dan ook automatisch mee verzekerd is bij de geboorte, want dit is niet bij alle verzekeringen zo). Ik betaal gemiddeld 176 € per kwartaal aan de hospitalisatieverzekering en ik haal het er bijna ieder jaar uit, maar ik heb dan ook een 80% gehandicapte dochter. Ik ben blij dat ik die verzekering genomen heb voor ik zwanger werd en dat alles nu overal gedekt is (gans Europa, geen uitsluitingen ivm handicap dochter, eenpersoonskamer en zelfs luxekamer...) Het heeft het prijskaartje, maar voor mij is het het waard.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 jun 2021 20:54

Alle niets ter zake doende opmerkingen verwijderd.

tekst rond brandverzekering verwijderd was voor ander onderwerp - daarvoor mijn verontschuldiging - JurecaBE - moderator
Bij een heelkundige ingreep is de kost die door uw ziekenfonds wordt betaald en door uw hospitalisatieverzekering vele male groter dan uw eigen aandeel zoals reeds door andere is aangehaald.
JurecaBE moderator

Terug naar “Algemeen”