Autoverzekering opzeggen alvorens deze van start ging

Arnold58
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Autoverzekering opzeggen alvorens deze van start ging

#1 , 22 apr 2021 19:01

Kort even mijn situatie schetsen: ik heb een appartement gekocht met hypothecaire lening. De bank drong aan op een zogenaamde full package, op die manier kon ik een mooi krediet bekomen. Ze wouden alle verzekeringen overnemen. Geen probleem, ik had toen getekend dat ik mijn autoverzekering zou laten lopen vanaf begin januari 2022. Echter verkoop ik volgende maand mijn auto om op kosten te besparen en zal geregeld de auto van mijn vriendin gebruiken. Op die manier annuleer ik deze verzekering alvorens deze zelf begonnen is. Is dit contractbreuk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 22 apr 2021 21:38

beste

Neen. Als het risico verdwijnt kan u het ook niet meer verzekeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 apr 2021 22:45

Dit is geen contractbreuk inzake de verzekering op zich, zoals hierboven gesteld.
Wel is het mogelijk dat de rentevoet van uw krediet niet meer geldig zal blijken, en u bijgevolg een hogere intrest zult moeten betalen.

Reclame

Arnold58
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2021 08:43

Dit is geen contractbreuk inzake de verzekering op zich, zoals hierboven gesteld.
Wel is het mogelijk dat de rentevoet van uw krediet niet meer geldig zal blijken, en u bijgevolg een hogere intrest zult moeten betalen.
Ook niet als dit nergens vermeld staat in het contract? Er is enkel sprake van brandverzekering en schuldsaldoverzekering e.d. maar niks over een autoverzekering.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 23 apr 2021 16:25

Als het niet in je overeenkomst met de bank staat, dan is er geen korting verkregen omwille van het hebben van een autoverzekering.
Daarom dat ik "mogelijk" zei.

Het is ook mogelijk dat je verzekeringsprijs zal stijgen.
Meeste verzekeraars geven korting als je 3 verzekeringen samen hebt bij hun.

Terug naar “Algemeen”