autoverzekering

Vegas
Topic Starter
Berichten: 2

autoverzekering

#1 , 22 mei 2006 15:59

Ik ben al sinds 2002 omnium verzekerd bij kbc. Op zich geen aanmerkingen op de service. Wat me wel stoort is dat een aantal weken geleden werd ingebroken, weliswaar zonder glasschade maar ze hebben wel m'n slot geforceerd. Nu vind ik het ni serieus dat ik een franchise moet betalen om de herstelling via de verzekering te laten uitvoeren, mijn autoradio is ook gestolen, dus die ben ik ook kwijt. Is dit bij alle verzekeringsmaatschappijen zo? het is toch niet eerlijk dat ik nog moet bijbetalen bij nen diefstal, je bent al zowieso dingen kwijt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 22 mei 2006 17:55

Wanneer de schade KLEINER blijkt te zijn dan de franchise, is het NIET zo verstandig een schadedossier te openen !

Sheila1
Berichten: 20
Locatie: limburg

#3 , 25 aug 2006 21:57

Beste,

In een schadeverzekering kan u als klant meestal zelf kiezen hoeveel de vrijstelling bedraagt (de franchise). Zeker voor wat betreft een eigenschade verzekering.

Wel zal de premie pro rata de indekking en hoogte van de vrijstelling zijn.

Om de premie "betaalbaar" te houden wordt meestal een minimum franchise ingebouwd. (Mensen willen graag zo min mogelijk betalen.)

Logisch is dus ook, dat bij uitkering van het schadegeval, het bepaalde overeengekomen schadebedrag verminderd wordt met de vrijstelling.

Indien uw schade kleiner is dan de vrijstelling, dan ontvangt u natuurlijk niets. De verzekeringsmaatschappij maakt u hiervan een afrekening en leeft het contract na.

Verstandig is dus steeds na te gaan voor hoeveel u verzekerd bent en wat er juist zal uitbetaald worden n? schadegeval.

Grtjes,
Sheila1

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 27 aug 2006 11:55

De franchise is er gekomen omwille van de vele misbruiken, maar niet om het systeem betaalbaar te maken/houden.

Terug naar “Algemeen”