5 jaar autoverzekering teveel aangerekend

JMA1972
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

5 jaar autoverzekering teveel aangerekend

#1 , 16 apr 2021 17:37

Hallo,

5 jaar geleden werd de omnium autoverzekering omgezet naar een kleine omnium. De polis werd dusdanig veranderd.
Ik heb pas ontdekt dat men gedurende de afgelopen 5 jaar men de omniumpremie is blijven aanrekenen. De premie werd niet verminderd.
Dit is iets dat ik normaal goed controleer, maar deze is door de mazen van het net geraakt.
Telefonisch bevestigt de verzekeraar dat er een fout is gebeurd, maar die zegt 'betaald is betaald'.

Is er een mogelijkheid om het teveel betaald bedrag terug te vorderen (voor de afgelopen 5 jaar, 3jaar, 1 jaar)?
En op welke wijze kan dit correct gebeuren? Is er wetgeving hieromtrent?

Al bedankt voor uw tijd. Gr, J.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 16 apr 2021 17:49

Begrijp ik goed dat de polis veranderd is, dus aangepast aan de toestand zonder omnium? Hebt u de nieuwe polis ontvangen en getekend? Is er enige andere correspondentie geweest?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 16 apr 2021 18:56

Beste

Vraag van bosprocureur is pertinent.
Indien er een nieuwe polis werd aangemaakt en getekend terugbezorgd dan is die van kracht.
Anders niet. En dan is omnium ook verzekerd geweest...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”