Omnium auto vraagt meerdere keren franchise voor lakschade.

poorterke
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

Omnium auto vraagt meerdere keren franchise voor lakschade.

#1 , 14 apr 2021 19:54

Ik heb een omnium verzekering voor mijn wagen die nu drie jaar oud is. Onlangs merkten we op dat we al behoorlijk wat lakschade hebben op deze wagen. Deze situeert zich op de voorbumper en motorkap alsook rechts achteraan onder de achterlichten. Het gaat vooral over kleine krasjes en één doffe matte plek. De omnium is met een Engelse vrijstelling van 700 euro.

We deden hier aangifte van bij onze makelaar om de schade te laten herstellen.

Antwoord van de makelaar: Kunt u bewijzen dat de schade aan uw voertuig van één schadegeval is of gaat het over meerdere schadegevallen? Er geld namelijk een Engelse vrijstelling van 700 euro per schadegeval. Dit zou betekenen dat de lakschade vooraan de wagen apart zou bekeken worden dan deze achteraan, dus als de schade vooraan onder de 700 euro valt en deze achteraan ook, komt onze omnium niet tussen.
Het gaat hier over algemene lakschade die we pas onlangs opmerkten.

Is dit een normale procedure bij deze verzekering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 14 apr 2021 20:03

Lijkt mij normaal: vrijstelling per schadegeval.
Ik ken geen omniumverzekering die dit niet zo doet (behalve die waar ik bij zit, die heeft gewoon geen vrijstelling).

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 apr 2021 20:12

Schade aan voor-, en achterbumper zijn 2 schadegevallen, dus 2 x franchise.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 14 apr 2021 21:09

Lijkt mij normaal: vrijstelling per schadegeval.
Ik ken geen omniumverzekering die dit niet zo doet (behalve die waar ik bij zit, die heeft gewoon geen vrijstelling).
Chic. Dan is het ook logisch dat de premie (heel) wat hoger uitvalt?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 14 apr 2021 21:19

Lijkt mij normaal: vrijstelling per schadegeval.
Ik ken geen omniumverzekering die dit niet zo doet (behalve die waar ik bij zit, die heeft gewoon geen vrijstelling).
Chic. Dan is het ook logisch dat de premie (heel) wat hoger uitvalt?
Waarschijnlijk heeft die dan ook geen uitbetaling!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 14 apr 2021 21:28

Toch wel hoor. Dat is gewoon een van de mogelijke opties.

Dacht ik.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 14 apr 2021 23:58

Lijkt mij normaal: vrijstelling per schadegeval.
Ik ken geen omniumverzekering die dit niet zo doet (behalve die waar ik bij zit, die heeft gewoon geen vrijstelling).
Chic. Dan is het ook logisch dat de premie (heel) wat hoger uitvalt?
Om hier toch even verder op in te gaan, maar dit zou misschien beter in een praatcafé gezegd worden:
Ik heb nog nooit zo'n lage premie betaald als ik nu betaal voor een autoverzekering.
Waar ik nu zit, heb je standaard geen vrijstelling als je minstens 3 verzekeringen hebt lopen daar.

Terug naar “Algemeen”