schade aan auto door carrosserie

vandenboschmie
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

schade aan auto door carrosserie

#1 , 30 mar 2021 20:54

door een auto-ongeluk waarbij niet in fout, hebben experts van mijn verzekering en de tegenpartij een verslag gemaakt en de raming berekend van de totale kosten van de schade die aan de auto werd vastgesteld. nu heb ik een faktuur ontvangen van de carrosserie waarbij deze eist dat ik ook nog eens de spoiler betaal, is een spoiler die bevestigd is bovenaan de achterruit. de carrosserie heeft deze moeten demonteren om de achterruit en de schterruitwisser+sproeisysteem te kunnen herstellen. aan de spoiler was geen schade als het ondeluk heeft plaatsgevonden en dus ook niet in het expertiseverslag opgenomen daar deze nog intact was. de carrosserie eist nu een aanzienlijk bedrag voor het plaatsen van de nieuwe spoiler daar ze de originele hebben stukgemaakt tijdens het uitvoeren van de herstelling, dreigt zelfs met advocaat als ik niet betaal.
expertiseverslag is opgesteld, bedrag van de herstelling volgens expertiseverslag is betaald geweest. bij afhalen van mijn auto heb ik gemerkt dat de spoiler stuk was en met tape was bevestigd aan mijn auto in afwachting van een nieuwe spoiler. er is nooit gezegd geweest dat dit een bijkomend faktuur zou zijn, een werknemer van de carrosserie heeft gezegd dat zij het verwrongen hebben, heb geen bon of papier getekend voor de nieuwe spoiler. de carrosserie beweerd nu dat ze de spoiler sowieso moesten verwringen om de herstelling aan mijn auto te kunnen uitvoeren, nooit iets van gezegd tegen experts en nog minder aan mij. kan de carrosserie dat eisen van mij dat ik deze factuur betaal? het is een schade berokkend door hen want de spoiler was intact gebleven bij het ongeval. dank je wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 30 mar 2021 23:15

" de carrosserie beweerd nu dat ze de spoiler sowieso moesten verwringen om de herstelling aan mijn auto te kunnen uitvoeren, "

De garage had dat moeten voorzien in hun bestek voor de verzekering.
Ik zou de verzekering op de hoogte brengen met bewijs van de garage dat deze bijkomende schade onvermijdelijk was om de herstelling te kunnen uitvoeren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 31 mar 2021 15:13

Of ze voorzien op bestek dat spoiler mogelijk niet schadevrij gedemonteerd kan worden en dus tot extra kosten kan leiden.
(Wat al raar is - welk voertuig type ?
Zitten vaak bijkomend of enkel gekleefd maar ook die lijmstrips kan je los krijgen.)

Of garage draait op voor de schade die zij zelf veroorzaakt hebben tijdens de herstelling...

Reclame

vandenboschmie
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2021 17:00

vw polo eco-motion 2008. staat niets van vermeld op het bestek/verslag van de experts. de effectieve schade die er door het ongeluk was, is vermeld in het expertiseverslag opgemaakt door de experts van de tegenpartij en mijn verzekering, maar geen melding van die spoiler bovenaan achterruit daar deze niet beschadigd was! de schade is hersteld en betaald in juli 2020, +-1 maand later dan het ongeluk. in oktober hebben ze die spoiler vervangen, toen ook geen melding dat dit extra ging gefactureerd worden en eind januari krijg ik een factuur, blijkbaar 2de herinnering (geen enkele briefwisseling hierover eerder gekregen) dat ik een bedrag van iets meer dan 1000e dien te betalen voor dit stuk en werkuren.... verzekering doet het mogelijke om dit te regelen maar carrosserie houdt voet bij stuk dat ik dit moet betalen, spoiler was intact bij het ongeluk, nadien krijg ik auto terug en blijkt hij te zijn stukgemaakt!

Terug naar “Algemeen”