Inzage hospitalisatieverzekering door andere ouder

Papa P
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inzage hospitalisatieverzekering door andere ouder

#1 , 29 mar 2021 19:24

Beste, Mijn 7-jarige zoon is onlangs opgenomen voor harttransplantatie en onderbeenamputatie. Ik heb samen met moeder het ouderlijk gezag in co-ouderschap (week/week) na een lang juridisch gevecht (voor erkenning en omgangsregeling). Zoon staat op adres moeder. Ik moet de helft betalen van alle kosten (medische kosten, schoolkosten, enz...). Nu de zoon zo'n zware ingreep heeft moeten ondergaan en voor zijn hele leven gehandicapt zal zijn, had ik graag de hospitalisatieverzekeringen willen vergelijken. Zijn moeder is aangesloten bij hospitalisatieverzekering van een mutualiteit waarbij ze nu alle kosten ingeeft. Ik kan over een gratis hospitalisatieverzekering DKV genieten bij mijn werkgever. Ik vraag nu een overzicht (verschilstaat) bij deze mutualiteit en krijg dit niet. De mutualiteit wil dit enkel delen met de ouder die deel uitmaakt van het verzekeringscontract. Is dat wettelijk ? Ik begrijp niet dat ik als vader deze info niet krijgt over mijn zoon. De mutualiteit is ook in het bezit van het vonnis waarin alles staat vermeld.
Moeder wenst mij deze info ook niet te bezorgen. Voor mij onbegrijpelijk.
Moet ik dit weer aanvechten via de Rechtbank om die info te bekomen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 29 mar 2021 21:10

Beste

Ik leef met u mee. Dit zou elk kind en elke ouder bespaard moeten blijven. Wat de verzekering betreft :
U bent geen partij in dat contract. Uw ex wel. Uw ex is rechthebbende op de tussenkomsten. U kan perfect via uw ex de gevraagde info opvragen. De Algemene voorwaarden zijn daarenboven quasi altijd op internet te vinden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”